۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
۱۸ میلیون اصله نهال در ایلام کاشته می‌شود| تقویت برنامه زراعت چوب
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام خبر داد؛

۱۸ میلیون اصله نهال در ایلام کاشته می‌شود| تقویت برنامه زراعت چوب

ایلام- پیرزادیان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام از اجرای برنامه یک ساله برای کاشت ۱۸ میلیون اصله نهال در استان خبر داد و گفت: از نهال‌های بومی در این طرح استفاده می‌شود.

ابراهیم پیرزادیان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طرح گسترده کاشت یک میلیارد درخت در کشور در حال اجرایی شدن است.

وی با اشاره به سهم استان ایلام از این طرح، تصریح کرد: در استان ایلام کاشت ۱۸ میلیون درخت در طول سال و ۷۲ میلیون درخت طی چهار سال با هدف احیای جنگل‌های طبیعی، کنترل و جلوگیری از گسترش بیابان‌ها و کنترل طوفان‌های ریزگرد و همچنین بحث زراعت چوب مورد نیاز مصرف صنایع و کارخانه‌ها و ارتقاء سرانه فضای سبز انجام می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: اهمیت درختکاری و حفظ فضای سبز بر کسی پوشیده نیست، عدم توجه به طبیعت یکی از مشکلات امروز دنیا است و بسیاری از باغ ها و فضاهای سبز امروز تبدیل به ساختمان های مسکونی و تجاری شده است، هر چه بیشتر فضای سبز را توسعه دهیم و در حفظ و نگهداری آن بکوشیم به نفع همه مردم است.

وی افزود: مسلماً رونق بخش اقتصادی در کشور و ثبات و پایداری و امنیت غذایی در گرو حفاظت از خاک و جلوگیری از نابودی این عنصر حیاتی است و بهترین راهکار پیشگیری و مقابله با نابودی خاک در کشور، انجام عملیات آبخیزداری و مدیریت جامع حوزه آبخیز است.

پیرزادیان عنوان کرد: زراعت چوب با درختان سریع رشد به خصوص اکالیپتوس باهدف کاهش فشار بر جنگل ها مورد توجه قرار گرفته، بطوری که در استان دره ایلام براساس دستورالعمل های ابلاغی سازمان جنگلها، توسعه زراعت چوب مورد توجه مجریان و بهره برداران قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۰۶٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha