۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
تحقق سیاست همسایه‌محوری عامل افزایش میزان صادرات ایران به عراق است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

تحقق سیاست همسایه‌محوری عامل افزایش میزان صادرات ایران به عراق است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تحقق سیاست همسایه محوری موجب شده علی رغم فشارهای آمریکایی‌ها، شاهد افزایش میزان صادرات ایران به عراق و سایر کشورهای همسایه باشیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جعفر قادری، در رابطه با اهمیت پیام افزایش میزان صادرات جمهوری اسلامی ایران به عراق علی رغم فشارهای آمریکایی‌ها، گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم جهت گیری خوبی در حوزه دیپلماسی اقتصادی دارد و در این راستا گام های زیادی برداشته است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه سیاست همسایه محوری در اولویت کاری دیپلمات های کشورمان قرار دارد، اظهار کرد: از این رو مشاهده می شود با تلاش های صورت گرفته شاهد افزایش صادرات و حضور کالاهای ایرانی در بازارهای عراق به عنوان کشور همسایه هستیم.

وی ضمن بیان اینکه همسایگان منافع مشترک با یکدیگر دارند از این رو کشورهای منطقه برای پیشرفت در بخش های مختلف باید از ظرفیت های همدیگر استفاده کنند، ادامه داد: به عنوان مثال ایران در بخش های نانو، پزشکی، خدمات فنی و مهندسی و غیره دارای دانش است که می تواند به کشورهای همسایه ارائه کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه به گفته کارشناسان ایجاد ثبات امنیتی در منطقه در گرو افزایش سطح تعاملات اقتصادی کشورها است، افزود: در واقع همسایگان باید برنامه ریزی بلندمدت برای توسعه همکاری های تجاری با یکدیگر داشته باشند زیرا این مهم به درآمدزایی و همچنین افزایش عمق روابط استراتژیک خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه ایران اسلامی میزبان تعداد زیادی از اتباع عراقی و دیگر کشورها به منظور سفرهای زیارتی و همچنین بهره مندی از ظرفیت های پزشکی است، خاطرنشان کرد: این امر نشان می دهد کشورهای همسایه بازارهای هدف خوبی برای یکدیگر هستند و برای بهره مندی از این ظرفیت باید با یکدیگر تعامل بیشتری انجام دهند.

کد خبر: ۲۰۶٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha