۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
ارتقای بهره‌وری مجلس؛ در گرو اصلاح ساختارهای اقتصادی
نماینده منتخب مجلس یازدهم مطرح کرد

ارتقای بهره‌وری مجلس؛ در گرو اصلاح ساختارهای اقتصادی

اوسطی، نماینده منتخب مجلس یازدهم اصلاح قوانین و مقررات و ساختارهای اقتصادی را از جمله اقدامات ضروری در جهت افزایش بهره وری در مجلس دانست.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، پرویز اوسطی نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم و رئیس سابق جهاد کشاورزی استان کردستان با برنامه گفت و گوی اقتصادی درمورد بهره‌وری و تاثیر آن بر اقتصاد به صورت تلفنی گفتگو کرد.

اوسطی در رابطه با رتبه نخست وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بهره وری نسبت به سایر دستگاه ها اظهار کرد: این رتبه نسبت به وضعیت کل کشور است و متاسفانه در بخش کشاورزی باید بگوییم که ما بیشتر نهاده محور عمل می کنیم تا بهره ور محور.

وی با ذکر مثالی در این زمینه گفت: به ازای مصرف یک متر مکعب آب در دنیا ۲ و نیم برابر کشور ما محصول به دست می آید و این نشان می دهد که ما در حوزه بهره وری بخش کشاورزی تا نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی داریم.

این نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در میزان بهره وری بین کشاورزان متوسط و کشاورزان خبره در تولید محصولات فاصله دو تا هشت برابری وجود دارد.

وی تاکید کرد: ما در سیاستها و برنامه ریزی هایمان باید طوری عمل کنیم که همه کشاورزان مانند کشاورزان خبره بیشترین بهره وری را از منابع و امکانات خود داشته باشند.

اوسطی اصلاح قوانین و مقررات و ساختارهای اقتصادی را از جمله اقدامات ضروری برای ارتقای بهره وری در مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: ساختارها باید تغییر کنند و مجلس هم باید گام های اساسی در این زمینه بردارد تا در حوزه بهره وری شاهد نتایج خوبی باشیم.

کد خبر: ۲۰٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha