۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
احتمال افزایش تقاضا برای بازار سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

احتمال افزایش تقاضا برای بازار سهام

معامله گران و فعالین بازارهای مالی در انتظار اعلام شاخص تورمی قیمت مصرف کننده آمریکا هستند، که فردا سه شنبه اعلام می شود.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- معامله گران و فعالین بازار های مالی در انتظار اعلام شاخص تورمی قیمت مصرف کننده آمریکا هستند، که فردا سه شنبه اعلام می شود. پیش بینی ها نشان می دهد که روند کاهشی شاخص تورم همچنان ادامه داشته باشد و سیاست های هاوکیش فدرال رزرو موثر باشند. در صورتی که تورم نقطه به نقطه ماهانه خالص، کمتر از ۰.۴ درصد و تورم سالانه به کمتر از سطح ۶.۲ درصد نزول کند، می تواند سطح ریسک پذیری را در بازار های سهام افزایش دهد و موجب کاهش تقاضا برای دلار شود. در این شرایط احتمال افزایش تقاضا برای بازار سهام وجود دارد. از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز در میانه الگوی مثلث بلند مدت رنج شده و اخبار تورمی فردا می تواند روند میان مدت شاخص را تعیین کند.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت میانگین های میان مدت چهارساعته را به بالا شکسته و احتمال صعود قیمت در کوتاه مدت تقویت شده است. از نظر تکنیکالی، قیمت در میانه ابر کوموی روزانه در نوسان است و روند مشخصی را در میان مدت دنبال نمی کند. خروج معتبر قیمت از ابر کومو در جهت صعود، می تواند نشانه مهمی از تقویت تقاضا برای نفت و ادامه روند صعودی میان مدت باشد.

۳- در بازار طلا، با توجه به افزایش انتظارات نرخ بهره ای آمریکا، تقاضا برای طلا کاهش داشته و قیمت در میان مدت در ادامه روند اصلاحی نزولی، میانگین ۳۴ روزه را شکسته و از نظر تکنیکالی، احتمال نزول میان مدت افزایش یافته است. از نظر فاندامنتالی، اخبار تورمی آمریکا که فردا سه شنبه اعلام می شود، می تواند بر روند کوتاه مدت و میان مدت قیمت طلا تاثیر با اهمیتی داشته باشد. در صورتی که تورم بیش از انتظارات کاهش یابد، می تواند موجب افزایش تقاضا برای طلا و تغییر روند قیمت به صعودی شود.

۴- در برابری یورو به دلار، با توجه به افزایش انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا، سطح تقاضا برای دلار افزایش داشته و با وجود کاهش واگرایی سیاست های بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو آمریکا، قیمت در یک موج نزولی اصلاحی میان مدت در حرکت است و از نظر تکنیکالی، با توجه به عبور قیمت از میانگین ۳۴ روزه، احتمال اصلاح و نزول بیشتر تقویت شده است. اما از نظر فاندامنتالی، نگاه معامله گران و فعالین به اعلام شاخص تورمی قیمت مصرف کننده در آمریکا خواهد بود، و در صورتی که این شاخص با کاهش بیشتر از انتظار ی همراه باشد، می تواند موجب تغییر روند میان مدت قیمت و پایان حرکت اصلاحی فعلی شود.

کد خبر: ۲۰۶٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha