۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
تفکیک وزارت صمت از بازرگانی دردسرساز است
سرپرست اسبق وزارت اقتصاد:

تفکیک وزارت صمت از بازرگانی دردسرساز است

صمصامی، سرپرست اسبق وزارت اقتصاد تفکیک وزارت صمت از بازرگانی را یک اشتباه راهبردی دانست.

به گزارش بازار، حسین صمصامی سرپرست اسبق وزارت اقتصاد درمورد تشکیل سازمان به جای وزارت بازرگانی اظهارکرد: حدود یازده سال از ادغام وزارت صمت با هدف کوچک سازی و چابک سازی دولت می‌گذرد اما معتقدم که قبل و بعد از ادغام هنوز بررسی دقیقی در این مورد انجام نشده است.

وی با اذعان به ناکارآیی دولت در عرصه اقتصادی گفت: هرچقدر که دولت هوشمندانه و هدفمندتر، بدنه خود را کوچک و چابک کند در راستای کارایی اقتصادی عمل خواهد کرد.

سرپرست اسبق وزارت اقتصاد خاطرنشان کرد: اگر دولت به دنبال اتخاذ سیاست‌های مناسب در عرصه اقتصادی به ویژه فعالیت‌های تولیدی صادرات محور و بازرگانی است بنظرم با همین ادغام و کوچک سازی که اتفاق افتاده بهتر می‌تواند هماهنگی‌ها را انجام دهد.

صمصامی تفکیک وزارت صمت از بازرگانی را یک اشتباه راهبردی دانست و گفت: ادغام کردن کار خیلی سختی نیست اما تفکیک کردن به لحاظ اجرا آن هم در ساختار فشل اداری موجود، قطعاً مسائل و مشکلات عدیده‌ای را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ادغام وزارت صمت در این سالها منجر به کوچک سازی دولت نشد اظهار کرد: دولت از نظر اجرایی و تشکیلات هم گسترده و هم ناکارآمد است و قطع به یقین یک وزارت بازرگانی چابک در چنین دولتی محقق نخواهد شد.

سرپرست اسبق وزارت اقتصاد تأکید کرد: بهتر است که ما در شرایط فعلی از منابع و ساختار موجود به نحو احسن استفاده کنیم و به دنبال ایجاد ساختار جدید نباشیم بلکه با حفظ ساختار موجود، یک معاون وزیر بازرگانی مقتدر که بتواند کار را پیش ببرد و هماهنگی‌ها را انجام دهد را ذیل وزارت صمت انتخاب کنیم.

کد خبر: ۲۰۵٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha