۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
ضرورت توجه وزارت نیرو به خرید تضمینی برق از نیروگاه‌ها
عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد

ضرورت توجه وزارت نیرو به خرید تضمینی برق از نیروگاه‌ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مذاکرات زیادی در وزارت نیرو در خصوص ساخت نیروگاه توسط بخش خصوصی صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم شاهد روند خوب سرمایه‌گذاری برای ساخت نیروگاه و تولید انرژی باشیم.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص ساخت نیروگاه به منظور تامین انرژی مورد نیاز کشور از سوی شرکت‌های خصوصی به گفت: موضوع ساخت نیروگاه‌های انرژی از سوی بخش خصوصی موضوعی است که دولت، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و مهمتر از همه وزارت نیرو باید به آن توجه ویژه داشته و از آنان حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو باید تضمین کند که انرژی تولید شده توسط شرکت‌های خصوصی را خریداری کند، افزود: خرید تضمینی برق از نیروگاه‌ها از جمله مواردی است که وزارت نیرو باید به آن بیش از پیش توجه کند تا شرکت‌های خصوصی بتوانند با خیال راحت نسبت به سرمایه‌گذاری های خود اقدام کرده و سرمایه‌ها را در این حوزه افزایش دهند.

سنگدوینی عنوان کرد: وزیر نیرو یکی از وزرای شایسته دولت سیزدهم هستند و خوشبختانه مذاکرات زیادی در وزارت نیرو در خصوص ساخت نیروگاه توسط بخش خصوصی و تامین انرژی مورد نیاز کشور صورت گرفته که امیدواریم با حمایت دولت، وزارت اقتصاد و دیگر سازمان‌های مربوطه بتوانیم شاهد روند خوب سرمایه‌گذاری برای ساخت نیروگاه و تولید انرژی باشیم.

این عضو کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: اگر اجازه ندهیم بخش خصوصی وارد میدان نشود با کمبود سرمایه‌گذار و جذب سرمایه‌گذاری مواجه خواهیم شد. بنابراین، بهتر است وزارت نیرو بیش از پیش فضا را برای حضور سرمایه گذاران و حمایت از آنها فراهم کند تا کشور برای تامین انرژی مورد نیاز با چالش مواجه نباشد.

کد خبر: ۲۰۵٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha