۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
چک‌های قدیمی تا اطلاع ثانوی در تمام شعب بانک‌های سراسر کشور پذیرفته می‌شوند
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی:

چک‌های قدیمی تا اطلاع ثانوی در تمام شعب بانک‌های سراسر کشور پذیرفته می‌شوند

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد چک‌های قدیمی کمافی‌سابق در تمام شعب بانک‌های سراسر کشور پذیرفته می‌شوند و محدودیتی در ارایه خدمات وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از بانک مرکزی، مهران محرمیان درخصوص برنامه این بانک در حوزه چک گفت: با توجه به ضریب نفوذ بالای چک‌های جدید و اقبال عمومی مردم به این چک‌ها، بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری چک‌های قدیمی (چک‌های بدون نیاز به ثبت و تایید در سامانه صیاد) می‌باشد و تا زمان تکمیل برنامه عملیاتی، چک‌های قدیمی در تمام شعب بانک‌های سراسر کشور بدون هیچگونه محدودیتی پذیرفته می‌شوند.

بنابر اعلام این مقام مسئول، قریب به ۲ سال از اجرای قانون جدید چک و توزیع چک‌های جدید صیادی (چک‌های بنفش رنگ) می‌گذرد و این چک‌ها برای مبادلات مستلزم ثبت صدور، تایید دریافت و یا انتقال در سامانه صیاد هستند و بدون ثبت سیستمی امکان نقد شدن را ندارند. روند ورود این چک‌ها به چرخه مبادلات صعودی بوده به‌نحوی که تا پایان دی ماه سال جاری، بیش از ۸۰ درصد چک‌های وصول شده در سامانه چکاوک از چک‌های جدید بوده است.

محرمیان افزود: بدیهی است در صورت جمع آوری چک‌های قدیمی صیادی، خدمت نقدشدن آن‌ها از طریق تمام شعب بانک‌های صادرکننده پابرجا خواهد بود.

کد خبر: ۲۰۵٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha