۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
اهمیت توسعه ارز ملی در توسعه تجارت ایران و چین
رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد

اهمیت توسعه ارز ملی در توسعه تجارت ایران و چین

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به چین برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های انرژی، صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، دانش بنیان، حمل ونقل مطرح است.

به گزارش بازار، علیرضا پیمان پاک توسعه تجارت در مصاحبه با خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: چین یکی از اقتصادها بزرگ جهان است که در سال‌های اخیر ارتباط سیاسی و اقتصادی خوب و نزدیکی با ایران داشته است. یکی از اهداف دولت سیزدهم توسعه تجارت با این کشور است.

پیمان پاک در ادامه افزود: رئیس جمهور در سفر قریب الوقوع به چین برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های انرژی، صنعت و معدن، کشاورزی، دانش بنیان، حمل ونقل،... دارد.

وی گفت: ایران با قرار گرفتن در مسیر کریدور شرق به غرب و جنوب به شمال میتواند مسیر مناسبی برای تجارت کالاهای دیگر کشورها باشد. در سفرآقای رئیسی به چین حوزه زیر ساخت حمل و نقل، ترانزیت کالا و تامین بار از موضوعات مهم مورد توجه خواهد بود.

پیمان پاک در ادامه افزود: یکی از ویژگی‌های این سفر، سفرهای ابتدایی هیات‌های مختلف تخصصی و مذاکرات آن‌ها با هیات‌های چینی است که این سفر کمک میکند تا موانع پیش رو توافقات برطرف شود و دستاوردهای خوبی در حوزه‌های اقتصادی و تجاری حاصل خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه تجارت دو کشور در سال گذشته ۳۰ درصدافزایش داشته، گفت: چین بزرگترین شریک تجاری کشورمان است که استفاده از ارز ملی یعنی یوآن در تعاملات میتواند تاثیر بسیاری در تامین ارز و توسعه تجارت دو کشور داشته باشد.

به گزراش آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه چین اولین مقصد کالاهای ایران بود. صادرات کالاهای ایرانی به مقصد بازارهای چین از نظر ارزش حدود ۱۲ میلیارد ۶۰۰ دلار کالابوده که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۲۰۵٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha