۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
صدور ۳۵۰ میلیون تن محصولات کشاورزی از اصفهان| ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی مدنظر باشد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صدور ۳۵۰ میلیون تن محصولات کشاورزی از اصفهان| ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی مدنظر باشد

اصفهان - کاظمی؛ معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با وجود مشکلات موجود از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار از استان اصفهان صادر شده است.

محمدعلی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با وجود مشکلات موجود از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۰۰ هزار تن به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از استان اصفهان صادر شده است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای تنظیم بازار از ابتدای سال یک هزار و ۸۷۲ تن گوشت گوساله منجمد، ۳۴۵ تن گوسفند، ۶ هزار و ۲۰۶ تن مرغ منجمد، ۱۴۰ هزار و ۶۹۷ شانه تخم مرغ، ۲۳ هزار تن شکر و ۱۳ هزار تن برنج از طریق بخش‌های مختلف توزیع نظیر مباشیرین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه کرده است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: بازرسی محصولات کشاورزی نیز به عهده سازمان است که با همکاری تعزیرات و بسیج و بازرسی اصناف ۱۱ هزار و ۴۶۹ مورد بازرسی شده و یک‌هزار و ۴۹۷ مورد پرونده تخلف نیز ثبت شده است.

وی ادامه داد: ارزش ریالی جریمه‌های صادر شده برای این پرونده‌ها دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که از یک تا ۱۰ برابر توسط محاکم قضایی رای نهایی آن صادر خواهد شد.

کاظمی خاطرنشان کرد: دبیرخانه کمیته آرد و نان که قبلا در اداره کل صمت بود اکنون به عهده سازمان جهاد کشاورزی گذاشته شده است که درذیل آن برای اجرای هوشمندسازی یارانه آرد و نان تمامی نانواها ملزم به نصب کارتخوان شده‌اند؛ همچنین جلسات مستمر برای ساماندهی آرد و نان برگزار شده و درخواست کارگروه‌های شهرستانی در کمیته‌های کارشناسی مطرح و تعیین تکلیف می‌شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به صنایع کشاورزی تبدیلی و تکمیلی برای پرهیز از خام فروشی، گفت: از ابتدای سال ۵۹ مجوز تاسیس، ۲۹ پروانه بهره‌برداری و پنج پروانه بازسازی صادر شده که علاوه بر جذب مواد خام سبب ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۶۰۰ نفر شده است.

کد خبر: ۲۰۵٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      0 0
      اگر راه اهن پاکستان به چین وصل شود ایران کوتاهترین مسیر را به دست خواهد اورد وصادرات سریع و راحتر خواهد شد