۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
خلف وعده شورای شهر گرگان در خصوص لایحه عوارضی ادامه دارد
دبیر انجمن انبوه سازان گلستان:

خلف وعده شورای شهر گرگان در خصوص لایحه عوارضی ادامه دارد

گرگان- محبی، دبیر انجمن انبوه سازان گلستان گفت: اعضای شورای شهر گرگان علی رغم این که قول و وعده هایی مبنی بر کاهش نرخ عوارض شهری دادند اما این امر در لایحه عوارضی ۱۴۰۲ محقق نشد.

حمیدرضا محبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: اعضای شورای شهر گرگان علی رغم این که قول و وعده هایی مبنی بر کاهش نرخ عوارض شهری دادند اما این امر در لایحه عوارضی ۱۴۰۲ محقق نشد.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان افزود: در سال جاری شاهد افزایش ۷۰۰ برابری تعرفه عوارض شهری بودیم که با توجه به تأکید استاندار و پیگیری انجمن، مقرر شده بود، در لایحه عوارض سال آینده روند کاهشی را شاهد باشیم اما نه تنها کاهش اتفاق نیفتاد بلکه شاهد افزایش حدود ۴۰ درصدی هم هستیم.

وی بیان کرد: بررسی ها به صورت دقیق با حضور برخی از اعضای انجمن انبوه سازان گلستان در کمیسیون عمران شورا انجام شد ولی با وجود همراهی کمیسیون، خروجی آن چیز دیگری بود و آن چیزی که بررسی شده بود را انجام ندادند.

محبی ادامه داد: در قیمت منطقه ای ها براساس قانون مالیات مستقیم انجام شده و حدود ۱۰ الی ۲۵ درصد شاهد افزایش تعرفه ها هستیم.

این فعال صنعت ساختمان گفت: در برخی مناطق تعرفه منفی شده اما در اکثر مناطق با توجه به فرمول محاسباتی افزایش یافته است.

وی اعلام کرد که این تغییر روش مصاحبه ۱۵ درصد افزایش عوارض را به دنبال داشته ولی با این حال ضریب کا را ۱۰ درصد افزایش داده اند.

محبی بیان کرد: تخفیف انبوه سازان هم که مقرر شده بود لحاظ شود اما اعلام کردند غیرقانونی است و و باید بررسی شود.

کد خبر: ۲۰۵٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha