۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
 بومی‌سازی دستگاه‌های شارژ سریع خودروهای برقی در داخل
مدیر عامل گروه مپنا خبر داد

بومی‌سازی دستگاه‌های شارژ سریع خودروهای برقی در داخل

علی آبادی، مدیر عامل گروه مپنا از بومی‌سازی کامل دستگاه‌های شارژ سریع خودروهای برقی در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، عباس علی آبادی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر ۱۴۰۱ افزود: نهضت برقی‌سازی یک حرکت جهانی است که ازسال‌های پیش شروع شده و امروز دامنه این نهضت به حوزه حمل و نقل نیز رسیده است.

وی همچنین اظهارداشت: در انقلاب صنعتی دوم این دریافت شد که اگر چنانچه برق جایگزین انرژی‌های اولیه شود می‌توان به نحو مناسب‌تری شدت انرژی را مدیریت کرد.

مدیر عامل گروه مپنا گفت: بعدها بحث‌های محیط زیستی به مسائل اقتصادی اضافه شد به همین دلیل توسعه برقی‌سازی با هدف زیست محیطی در دستور کار کشورهای مختلف قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: این شاید نخستین بار یا از نوادر برنامه هایست که برای کمک به محیط زیست یک کار اقتصادی انجام می‌شود.

علی آبادی بیان داشت: اجرای طرح توسعه برقی‌سازی نه فقط به نفع محیط زیست بوده بلکه به شدت اقتصادی است.

وی عنوان کرد: این حرکت در سطح جهانی به شدت در حال انجام است و کشورهای زیادی نیز در این عرصه پیشرو هستند.

مدیر عامل گروه مپنا گفت: برای مثال نروژ در اروپا که یک کشور نفتی است امروز بیش از ۷۰ درصد خودروهای این کشور برقی شده وهمینطور در آلمان به ازای هر پنج خودرو یک خودرو برقی تولید می‌شود.

وی افزود: بدون شک برقی بودن از شاخصه‌های مهم خودروها در آینده است از اینرو می‌طلبد ایران نیزدر این مسیر با سرعت هرچه تمام‌تر به سمت جلو حرکت کند.

علی آبادی اظهارداشت: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری بسیار وسیع و گسترده‌ای در توسعه زیر ساخت برقی در ایران صورت گرفته که وجود ۹۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی برای تولید برق در کشور خود شاهدی صادق برای این مدعاست.

وی با بیان اینکه ایران امروز از نظر زیر ساخت برق از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است، ابراز کرد: خوشبختانه تمامی روستاهای کشور امروز به برکت انقلاب اسلامی از نعمت برق برخوردارند.

مدیر عامل گروه مپنا گفت: دستگاه‌های شارژ سریع و شبکه هوشمند برای مدیریت بار متحرک برقی از جمله نیازهای اساسی برای توسعه خودروهای برقی در کشور است.

وی افزود: خوشبختانه در این زمینه از سوی گروه مپنا کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و ظرفیت‌های خوبی هم در سایر شرکت‌های دانش بنیان کشور وجود دارد.

علی آبادی اظهارداشت: گروه مپنا برای توسعه برقی‌سازی خودرو دو کار اساسی انجام داده نخست زیرساخت شارژ را بطور کامل بومی کرده و آمادگی دارد این دستگاه‌ها را در سراسر کشور نصب کند.

وی به رادیو عنوان کرد: این نیازمند همکاری و مساعد شهرداری‌ها و ادارات راه است تا بتوان سامانه های مزبور را در سطح شهرها و راه ها نصب کرد.

مدیر عامل گروه مپنا یادآورشد: شبکه نرم افزاری هوشمند برای مدیریت بار نیز در این گروه با هماهنگی وزارت نیرو در حال انجام است حال اگرچنانچه این کار در دستور مقامات قرار گیرد گروه مپنا می‌تواند شبکه مزبور را پیاده‌سازی کند و هیچ مشکل فنی در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر: ۲۰۵٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha