۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
گرانی فعلی با برخورد و تعزیرات حل نمی‌شود
وزیر دادگستری:

گرانی فعلی با برخورد و تعزیرات حل نمی‌شود

رحیمی، وزیر دادگستری گفت: سازمان تعزیرات با حضور نمایندگان وزارت سمت، جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و در قالب گشت‌های مشترک تعزیرات، نظارت جدی بر بازار شب عید اعمال خواهد کرد.

به گزارش بازار، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری گفت: حجم اندک جریمه‌ها در تعزیزات برای متخلفین بازدارندگی نداشت لذا این جریمه‌ها از طریق شورای هماهنگی سران قوا افزایش پیدا کرده است.

رحیمی با بیان اینکه گران‌فروشی‌های موجود به علت قیمت بالای تولید است، افزود: در واقع ما هم‌کنون گرانی‌فروشی نداریم چرا که قیمت کالاها بالا رفته است و این ربطی به فروشنده ندارد لذا گرانی فعلی با برخورد و تعزیرات حل نمی‌شود.

رحیمی برخورد تعزیرات در برابر تخلفات را جدی دانست و تاکید کرد: میزان جریمه‌هایی که تعزیرات در برخورد با تخلفات انجام می‌دهد هیچ‌گاه در گذشته سابقه نداشته است، همواره عدد مشخصی برای جریمه در بودجه پیش‌بینی می‌شود و تاکنون چند برابر این مبلغ جریمه صورت گرفته است و لذا در موضوع برخورد کوتاهی وجود نداشته است و مشکل فقط مربوط به موضوع بازرسی‌ و نظارت‌ها است.

وزیر دادگستری با تاکید براینکه در بخش نظارت و بررسی نقص‌هایی داریم در حالی که جریمه تخلف‌ها افزایش ۱۰۰ برابری داشته است، گفت: سازمان تعزیرات با حضور نمایندگان وزارت سمت، جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و در قالب گشت‌های مشترک تعزیرات، نظارت جدی بر بازار شب عید اعمال خواهد کرد و اگر تخلفی وجود داشته باشد برخورد متناسب صورت خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۰۵٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha