۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
رتبه نخست ایران در حوزه صید و صیادی در غرب آسیا

رتبه نخست ایران در حوزه صید و صیادی در غرب آسیا

حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سالانه ۷۰۲ هزار تن صید و صیادی در کشور انجام می‌شود که از این میزان ۲۷۰ هزار تن آن به آب‌های دور در سیستان و بلوچستان تعلق دارد.

به گزارش بازار، سید حسین حسینی اظهارداشت: ایران در حوزه صید و صیادی در غرب آسیا در بین ۳۲ کشور، رتبه اول و در کل اقیانوس هند رتبه دوم را داراست که این موفقیت‌ها به دلیل ظرفیت‌های تنها بندر اقیانوسی ایران در جنوب سیستان و بلوچستان و دانش و قدرت سرمایه گذاری در منطقه است.

معاون وزیر جهادکشاورزی ظرفیت آبزی پروری کشور را نیز ۵۵۷ هزار تن عنوان کرد و افزود: به منظور کیفی سازی صیادی و دادن ارزش افزوده به آن صید به روش‌های نوین بویژه لانگ لاین (رشته قلاب طویل) برای صید و صیادی پایدار در اولویت شیلات ایران قرار دارد تا با این اقدام علاوه‌بر تازه خوری صادرات نیز انجام شود.

وی تصریح کرد: در این راستا با کشور ژاپن که در صید لانگ لاین سرآمد است وارد مذاکره شده‌ایم و در کنار آن برای تحقق این مهم علاوه‌بر بومی سازی این روش توسط مروجان در استان‌ها اخیرا مجور ۶۰۰ قایق و ۱۰۰ لنج به عنوان پایلوت برای این نوع صید صادر شده تا این صنعت از حالت کمی به کیفی سوق داده شود تا شاهد توزیع متوازن و عادلانه سفره مشترک باشیم.

کد خبر: ۲۰۵٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha