۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
بهره برداری از ۸۲۰۰ پروژه روستایی در فجر چهل و چهارم

بهره برداری از ۸۲۰۰ پروژه روستایی در فجر چهل و چهارم

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اعلام کرد در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۸۲۰۰ پروژه عمرانی در روستاهای سراسر کشور به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، سیدامیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری اظهار داشت: در دهه فجر امسال بیش از ۸۲۰۰ پروژه عمرانی در حوزه‌های راه، آب، معابر، طرح هادی و مقاوم سازی خانه‌ها افتتاح می‌شود و تا پایان سال نیز، پروژه‌های دیگری که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته اند، آماده بهره برداری خواهند شد.

مدنی افزود: اجرای این پروژه‌ها که عمدتا در حوزه زیرساخت و عمران بوده حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه داشته که دولت آن را تامین کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری همچنین از راه اندازی هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی نیمه فعال و راکد در روستاهای کشور خبر داد و گفت: پیش بینی شده که تا پایان امسال، هزار و ۵۰۰ واحد نیمه فعال دیگر هم به چرخه تولید بازگردد.

تامین آب شرب ۱۰۰۰ روستا تا کمتر از ۲ ماه دیگر
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: با تکمیل پروژه‌های عمرانی در دست اجرا برای تامین آب شرب سالم، تا پایان امسال تنش آبی در هزار روستای دیگر رفع خواهد شد.

مدنی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما با بیان اینکه برای رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: از ابتدای آغاز بکار دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۵۰۰ روستا از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شده اند و حدود هزار پروژه نیز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته اند.

وی افزود: با تکمیل این هزار پروژه در دست اجرا، تا پایان امسال در مجموع ۲۵۰۰ روستا از آب شرب سالم بهره‌مند خواهند شد.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری احداث یا بهسازی راه‌های روستایی و عشایری را از دیگر اولویت‌های دولت خواند و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، حدود ۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی و عشایری باید احداث یا مرمت شوند.

مدنی افزود: برای این منظور لازم است که ۱۵ هزار کیلومتر راه جدید ساخته شود و ۱۵ هزار کیلومتر از راه‌ها نیز، نیاز به بهسازی و مرمت دارند.

وی اضافه کرد: حدود ۵ هزار کیلومتر از ۱۵ کیلومتر راه در دست بهسازی، مراحل اولیه را پشت سر گذاشته اند و اکنون در مرحله آسفالت ریزی قرار دارند.

مدنی ابراز امیدواری کرد با همکاری وزارت راه و شکل گیری جهاد راه روستایی، تمام روستاهای کشور به مسیرهای مواصلاتی مرتبط شوند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از تداوم نصب سامانه‌های برق خورشیدی در روستاها و مناطق عشایری کشور خبر داد.

مدنی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما با اشاره به تداوم اجرای طرح تجهیز مناطق کم برخوردار روستایی و عشایر به سامانه‌های تولید برق خورشیدی، اعلام کرد طبق برنامه ریزی‌ها طی ۴ سال فعالیت دولت سیزدهم ۵۵۰ هزار سامانه نیروگاهی کوچک در این مناطق نصب خواهد شد.

وی افزود: احداث این ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی خانگی با اولویت مناطق کمتر برخوردار و خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی انجام می‌شود و روستاهای زیر ۵ خانواری نیز که به شبکه برق متصل نیستند، از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری همچنین نصب این سامانه‌ها را راهی برای کمک به معیشت خانوارها عنوان کرد و گفت: در مناطقی که به شبکه برق متصل هستند نیز این سامانه‌ها برای خانوارهای کم برخوردار راه اندازی می‌شود تا بتوانند با فروش برق تولیدی، درآمد داشته باشند.

مدنی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و همچنین سازمان بسیج مستضعفین، سالانه ۱۱۰ هزار سامانه خورشیدی خانگی احداث می‌شود.

وی درباره تامین گاز روستاها و مناطق عشایری نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۹۲ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار به گاز دسترسی دارند و تلاش می‌شود که تا پایان ۱۴۰۲ این رقم به صد در صد برسد.

کد خبر: ۲۰۵٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha