۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
بازگشت شاخص داوجونز به موج صعودی کوتاه مدت
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

بازگشت شاخص داوجونز به موج صعودی کوتاه مدت

بازارهای مالی و سهام همچنان در شرایط رنج در نوسان هستند و گمانه زنی ها برای آینده سیاست های پولی آمریکا ادامه دارد.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- بازارهای مالی و سهام همچنان در شرایط رنج در نوسان هستند و گمانه زنی ها برای آینده سیاست های پولی آمریکا ادامه دارد. شاخص داوجونز از نظر تکنیکالی، پس از اصلاح به موج صعودی کوتاه مدت بازگشته و در ساعات پیش رو احتمال صعود تقویت شده است. در میان مدت شاخص در آستانه عبور از محدوده خنثی قرار دارد و در صورتی که عبور صعودی شاخص تثبیت شود، احتمال صعود میان مدت تقویت خواهد شد. کاهش احتمال رکود اقتصادی، موجب افزایش سطح ریسک پذیری شده است.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با وجود افزایش ذخایر نفت خام آمریکا، قیمت کانال نزولی میان مدت را به بالا شکسته و احتمال صعود قیمت به محدوده ۸۹ دلار برای هر بشکه افزایش یافته است. در کوتاه مدت احتمال حرکات اصلاحی و نزولی وجود دارد.

۳️- در بازار طلا، قیمت همچنان در محدوده زیر مقاومت ۱۹۰۰ دلاری در شرایط رنج و صعود اصلاحی کم زاویه در نوسان است. کاهش تقاضا برای دلار موجب حرکات اصلاحی قیمت طلا شده است، اما افزایش سطح ریسک پذیری در امیدواری به کاهش احتمال رکود اقتصادی، تقاضا برای طلا را کاهش داده و شیب صعودی طلا کم زاویه شده است. در ادامه واکنش قیمت نسبت به مقاومت روانی ۱۹۰۰ دلاری، تعیین کننده خواهد بود.

۴- در برابری یورو به دلار، قیمت در کوتاه مدت در حال تشکیل الگوی سر و شانه مرکب کف است و در صورتی که خط گردن در قیمت ۱.۷۷۰ با اعتبار شکسته شود، احتمال صعود کوتاه مدت قیمت تقویت خواهد شد. قیمت در میان مدت نتوانسته از میانگین ۳۴ روزه عبور کند و با توجه به کاهش واگرایی بین سیاست های پولی اروپا و آمریکا، احتمال برگشت قیمت به موج میان مدت صعودی تقویت شده است.

کد خبر: ۲۰۵٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha