۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
برف و باران خراسان رضوی را فراگرفت| ضرورت استفاده از زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی
بازار گزارش می‌دهد؛

برف و باران خراسان رضوی را فراگرفت| ضرورت استفاده از زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی

مشهد- بارش برف و باران در استان خراسان رضوی که‌موجی از خوشحالی برای مردم و به‌ویژه کشاورزان به همراه داشته است موجب اخلال در تردد خودروهای عبوری در مناطق کوهستانی شده است.

بازار؛ گروه استان ها: بارش باران که از روز چهارشنبه بسیاری از نقاط خراسان رضوی را فراگرفته با کاهش نسبی دما به‌ویژه در مناطق کوهستانی با بارش برف و اخلال در تردد های جاده ای همراه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ بارش برف صبحگاهی در کلان‌شهر مشهد که از صبح پنجشنبه شدت گرفته است پس از سه روز آلودگی هوای این کلان‌شهر را در شرایط پاک قرارداد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی، سامانه بارشی که اواخر هفته جاری وارد استان شده است، تا اوایل هفته آینده فعالیت دار و لذا در این راستا از تمامی زائران و رانندگانی که قصد سفر به این استان رادارند درخواست شده است تا جوانب احتیاط را برای سفر زمستانه در نظر بگیرند.

جاده‌های خراسان رضوی لغزنده است

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی صبح پنجشنبه از بارش برف و باران در تمامی محورهای ارتباطی این استان خبر داد و از رانندگان و مسافران درخواست کرد تا نسبت به تجهیز خودروها در صورت ضرورت سفر به این استان اقدام و قبل از سفر از وضعیت راه‌های استان اطلاع پیدا کنند.

برف و باران خراسان رضوی را فراگرفت| ضرورت استفاده از زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی

سرهنگ حسین میش مست در این رابطه اعلام کرد: تمام جاده‌های این استان برفی و بارانی است و تردد تریلی و خودروهای سنگین در گردنه تیوان در مسیر درگز ممنوع است.

وی بابیان اینکه به دلیل بارش برف، تردد خودروهای سواری نیز در گردنه تیوان فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است ادامه داد: هم‌اینک در جاده درگز، قوچان، کلات، سرولایت، چناران، مشهد، فریمان، سرخس، آزادراه شهید شوشتری، تربت‌حیدریه و بردسکن بارش برف و لغزندگی سطح جاده وجود دارد.

وی هم‌چنین با اشاره به این‌که در جاده‌های تربت‌جام، تایباد، خواف، گناباد و مه ولات نیز بارش باران گزارش‌شده است از رانندگان خواست تا با توجه به لغزنده بودن سطح جاده‌ها با رعایت سرعت مطمئنه و دقت بالا در جاده‌ها تردد کنند.

هشدار سازمان هواشناسی

به گزارش خبرنگار بازار در همین راستا سازمان هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به فعالیت سامانه بارشی زمستانی در این استان همراه با بارش برف، باران، تگرگ و کولاک هشدار صادر کرد.

سازمان هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به فعالیت سامانه بهابازارهای زمستانی در این استان همراه با بارش برف، باران، تگرگ و کولاک هشدار صادر کرد

بنا بر گزارش مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه آمده است: این استان بر طبق تحلیل نقشه‌های هواشناسی با فعالیت سامانه مزبور ضمن افزایش ابرناکی و افزایش شدت وزش باد، شاهد وقوع بارش‌های رگباری در نواحی مستعد همراه با رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ در خراسان رضوی خواهد بود.

این اطلاعیه با اشاره به اینکه از اوایل وقت پنج‌شنبه بانفوذ جریانات سرد شمالی انتظار کاهش محسوس دما وجود دارد، می‌افزاید: بارش‌ها در بیشتر نقاط استان خراسان رضوی به‌صورت برف همراه با کولاک، کاهش میدان دید، لغزندگی و یخ‌زدگی محورهای استان پیش‌بینی‌شده است.

فعالیت این سامانه جوی منجر به بارش برف تا شنبه هفته آینده در بیشتر نقاط استان خراسان رضوی خواهد بود.

این اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد در هفته آینده به‌خصوص در نواحی سردسیر، کاهش دمای شبانه در خراسان رضوی به کمتر از ۱۰ درجه زیر صفر خواهد رسید. از پیامدهای دیگر این سامانه افزایش شدت وزش باد در برخی نقاط همراه با بروز خسارت به‌ویژه در نوار شرقی استان همراه با کولاک برف، لغزندگی و یخ‌زدگی محورها، تشکیل مه، کاهش دید و احتمال اختلال در سیستم حمل‌ونقل استان خواهد بود.

هواشناسی خراسان رضوی از شهروندان خواسته است تا ضمن عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها از ترددهای غیرضروری در محورهای استان و عملیات کوهنوردی اجتناب کرده و تمهیدات لازم در خصوص تأمین و مدیریت سوخت، تنظیم دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها را اتخاذ کنند.

کد خبر: ۲۰۵٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha