۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
ایجاد دو قطبی مدیریتی در آبادان به دلیل سازمان منطقه آزاد اروند| مشکل ریزگردها در حال پیگیری است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ایجاد دو قطبی مدیریتی در آبادان به دلیل سازمان منطقه آزاد اروند| مشکل ریزگردها در حال پیگیری است

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ناکارآمدی سازمان منطقه آزاد اروند سبب دو قطبی شدن شهر آبادان در زمینه مدیریت شده و آثار این دو قطبی در کوچه و خیابان‌ها مشهود است.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: آمار و ارقام بودجه سالانه و میزان آن مشخص است و در استان خوزستان برخی پروژه‌های نزدیک به ۲۲ سال وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به قوانین حاکمیتی مناطق آزاد کشور افزود: هر قانونی در مجلس تصویب می‌شود، آئین نامه داخلی خود را می‌خواهد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص ماده ۶۵ احکام دائمی، آئین نامه را باید وزارت اقتصاد آماده کند و اکنون آئین نامه اجرایی وجود ندارد.

مولوی با اشاره به چالش محدوده جغرافیایی در منطقه آزاد اروند و مشکل عدم تدوین آئین نامه توضیح داد: به عنوان مثال اداره جهاد کشاورزی شهرستان آبادان در داخل محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارد ولی ماموریت آن در خارج از محدوده منطقه آزاد اروند است. یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر کشاورزی و شیلات است ولی متاسفانه در خارج از محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارند.

وی با اشاره به شرایط محدوده جغرافیایی سایر مناطق آزاد، عنوان کرد: شرایط در منطقه آزاد کیش به گونه‌ای است که مساحت کلی دارند ولی در منطقه آزاد اروند متفاوت‌تر است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون با ناکارآمدی مدیریتی سازمان منطقه آزاد اروند، ادارات شهرهای آبادان و خرمشهر دچار مشکل شده‌اند به گونه‌ای که وقتی به اداره کل اداره مربوطه خود در استان مراجعه می‌کنند به آنها اعلام می‌شود باید به سازمان منطقه آزاد اروند مراجعه کنند و وقتی به سازمان منطقه آزاد اروند مراجعه می‌کنند، اعلام می‌شود باید به کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری مراجعه کنند.

مولوی تصریح کرد: با ناکارآمدی سازمان منطقه آزاد اروند شهر آبادان دو قطبی شده و آثار این دو قطبی در کوچه و خیابان‌ها مشهود است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات ناشی از زیرگردها، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که پیگیری آن هستم، موضوع ریزگردها است که برای منشاء خارجی با وزیر امور خارجه دیدار داشتم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای منشاء داخلی ریزگردها، به صورت مستمر از طریق سازمان محیط زیست پیگیر رفع این مشکل هستم.

مولوی تاکید کرد: در زمینه منشاء داخلی نه تنها اقدامات موثری در استان خوزستان صورت نگرفته بلکه برخی نقاط شهرستان آبادان در حال شکل‌گیری کانون جدید ریزگردها است و چنانچه از اکنون برنامه‌ریزی نکنیم ظرف مدت ۵ سال آینده با چالش مواجه می‌شویم.

کد خبر: ۲۰۵٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha