۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه برای گازرسانی به روستاهای صعب العبور و سردسیر
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مطرح کرد

مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه برای گازرسانی به روستاهای صعب العبور و سردسیر

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: در کمیسیون تلفیق مصوب شد تا میزان سی هزار میلیارد ریال جهت گازرسانی به روستاها و اتمام طرح های نیمه تمام گازرسانی، در بودجه لحاظ شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، آرش زره تن لهونی، با اشاره مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در زمینه توسعه گازرسانی به روستاها گفت: کمیسیون تلفیق در جلسه عصر امروز خود در بخش گازرسانی به روستاها تغییراتی را در لایحه دولت اعمال کرد.

وی ادامه داد: کمیسیون پیرو بند (د) تبصره یک لایحه بودجه در بخش هزینه ای، وزارت نفت را مکلف کرد تا از طریق شرکت دولتی تابعه و از محل سهم ۱۴.۵ درصدی خود، تا میزان سی هزار میلیارد ریال را جهت گازرسانی به روستاها و اتمام طرح های نیمه تمام گازرسانی و تداوم گازرسانی با اولویت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان و گازرسانی داخلی منازل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و همچنین روستاهای واقع در مناطق کوهستانی سردسیر و صعب العبور حداقل چهار برابر سرانه، اقدامات لازم را به عمل بیاورد.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که مناطق صعب العبور مربوط به هزینه ای است که باید صرف گازرسانی این مناطق شود چراکه این هزینه خیلی بیشتر از سرانه ای است که برای این مناطق در نظر گرفته می شود. از این رو ما براساس پیشنهادی مصوب کردیم که سرانه گازرسانی به روستاهای کوهستانی و صعب العبور ۴ برابر شود.

وی تاکید کرد: این مسئله حتما می تواند در زمینه گازرسانی به روستاهای دور افتاده و سردسیر تحول ایجاد کند بنابراین این مصوبه یکی از مصوبات مهم جلسه امروز کمیسیون بود. البته این مصوبه برای اجرایی شدن نیاز به موافقت صحن و پس از آن تایید شورای نگهبان دارد.

کد خبر: ۲۰۵٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha