۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
۳۰۰ هزار تن کیوی و پرتقال از مازندران صادر شد
رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

۳۰۰ هزار تن کیوی و پرتقال از مازندران صادر شد

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: جهان طی سال گذشته طعم مرکبات و کیوی استان را چشیده است و میزان صادرات این محصولات به مرز ۳۰۰ هزار تن رسید.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به روند رو به رشد صادرات محصولات مرکبات طی سال گذشته در استان و تاکید بر اینکه جهش تولید با تکیه با صادرات محصولات کشاورزی محقق می شود، میزان صادرات پرتقال را در سال قبل بیش از ۱۳۸ درصد از نظر وزن و ۱۰۴ درصد از نظر ارزشی رشد داشته است.

وی با بیان اینکه پارسال صادرات ۱۸۴ هزار تن پرتقال برای استان ۸۹ میلیون دلار ارز آوری داشته است، گفت: در بخش صادرات کیوی نیز با رشد مواجه بودیم و میزان صادرات به بیش از ۱۵۸ هزار تن رسید.

شهیدی فر ارزآوری صادرات کیوی را برای استان در سال قبل ۱۱۱ میلیون دلار بیان کرد و گفت: از نظر وزن ۱۲ درصد و از نظر ارزش ۱۷ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تلاش برای جهش تولید و صادرات را از مهمترین برنامه ها در حوزه کشاورزی بیان کرد و گفت: پیش بینی می شود میزان صادرات افزایش یابد.

وی با اشاره به صادرات محصولات باغی از جمله هلو و شلیل در استان گفت: پیش بینی می شود میزان تولید این محصولات امسال در باغات استان ۳۰ درصد بیشتر شود.

کد خبر: ۲۰٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha