۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
افزایش سطح ریسک پذیری در بازارهای سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش سطح ریسک پذیری در بازارهای سهام

بازارهای مالی و سهام همچنان تحت تاثیر اخبار مرتبط با اشتغال و بیکاری در آمریکا هستند.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- بازارهای مالی و سهام همچنان تحت تاثیر اخبار مرتبط با اشتغال و بیکاری در آمریکا هستند. روز گذشته جروم پاول، رییس فدرال رزرو، سخنرانی داشت که بیشتر تکرار حرف های هفته گذشته و پیش از اعلام شاخص های اشتغال بود و تاکید بر این نکته که افزایش نرخ بهره برای کنترل و کاهش تورم تا سطح ۲ درصدی ادامه خواهد داشت. پیش بینی ها نشان می دهد که سه مرحله افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره تا تابستان ۲۰۲۳ انجام خواهد شد و با کنترل احتمالی سطح تورم در پاییز ۲۰۲۳، سیاست های انقباضی کم رنگ تر خواهد شد و سیاست های انبساطی جای آن را خواهد گرفت. این پیش بینی ها در صورتی خواهد بود که سطح اشتغال و تورم بر اساس پیش بینی های فعلی حرکت کند. در مجموع با توجه به اینکه بازار اشتغال تاثیر منفی از افزایش نرخ بهره نداشته است، سطح ریسک پذیری در بازار های سهام و بخصوص شاخص های فن آوری افزایش داشته و احتمال صعود شاخص های سهام تقویت شده است. از نظر تکنیکالی، خروج معتبر شاخص داوجونز از محدوده مثلث رنج بلند مدت می تواند احتمال صعود میان مدت را افزایش دهد.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت از روی خط ماشه ای و خط روند میان مدت صعودی به بالا برگشته و در میانه کانال ۸۰ دلاری در موجی صعودی در نوسان است. با توجه به عبور صعودی قیمت از میانگین ۳۴ روزه، احتمال صعود قیمت نفت در میان مدت تقویت شده است. امروز شاخص هفتگی تغییرات موجودی ذخایر نفت خام آمریکا اعلام می شود که پیش بینی شده با افزایش همراه باشد و می تواند بر روند کوتاه مدت قیمت تاثیرگذار باشد.

۳️- در بازار طلا، قیمت در محدوده میانگین ۳۴ روزه در نوسان است و نتوانسته از این محدوده به پایین عبور کند. از نظر تکنیکالی، برگشت قیمت از این محدوده می تواند نشانه ای برای پایان اصلاح قیمتی باشد. از نظر فاندامنتالی، سخنرانی دیروز جروم پاول، کمتر از پیش بینی ها، هاوکیش محسوب می شد و بیشتر تکرار نظرات هفته گذشته و پیش از اعلام شاخص های اشتغال و بیکاری آمریکا بود. هر چند انتظارات نرخ بهره ای افزایش یافته است، اما بخش مهمی از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا کنون محقق شده و سطح فعلی ۴.۷۵ درصد است و پیش بینی ها نشان می دهد که انتظارت نرخ بهره ای در بالاترین سطح در حدود ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد خواهد بود.

۴️- در برابری یورو به دلار، در واکنش به اعلام شاخص های اشتغال و بیکاری آمریکا و در نتیجه افزایش انتظارات نرخ بهره ای، قیمت کانال صعودی میان مدت را به پایین شکست، اما با رسیدن به میانگین ۳۴ روزه، نتوانسته این روند را ادامه دهد و در حال حاضر در این محدوده در نوسان است و از نظر تکنیکالی، احتمال پایان اصلاح و برگشت قیمت در این محدوده وجود دارد.

کد خبر: ۲۰۵٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha