۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی بخش کشاورزی
رئیس سازمان امور اراضی کشور عنوان کرد

ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی بخش کشاورزی

رئیس سازمان امور اراضی کشور بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان واقعی بخش کشاورزی تأکید کرد.

به گزارش بازار، رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور در دوره آموزشی آشنایی با فرآیند و مقررات واگذاری اراضی گفت: نباید نگاه منفی به سرمایه‌گذاران واقعی داشت و تا جایی که قوانین و مقررات اجازه می‌دهد به سرمایه‌گذارانی که باعث اشتغالزایی و تولید می‌شوند نگاه حمایتی داشت.

افلاطونی افزود: کار در حوزه زمین بسیار سخت و حساس است و باید با دقت بسیار زیاد انجام شود، چون حق و حقوق اشخاص و دولت در میان است، همه همکاران باید به قوانین، مقررات و ضوابط حوزه زمین آگاهی کامل داشته باشند و به آن عمل کنند.

افلاطونی اضافه کرد: باید به درخواست‌های ارباب رجوع رسیدگی شود و این رسیدگی با سرعت و دقت کافی همراه باشد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور بر لزوم برون‌سپاری فعالیت‌های سازمان اشاره کرد و گفت: برون‌سپاری برخی از وظایف و فعالیت‌های سازمان و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و نظام مهندسی کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

افلاطونی بر هوشمندسازی فعالیت‌های حوزه زمین تأکید کرد و افزود: باید فعالیت‌های سازمان هوشمندسازی شود، با این کار پایش اراضی و نظارت‌ها به نحو بهتری انجام می‌شود و برای انجام این کار باید اطلاعات مورد نظر به‌درستی و با سرعت در سامانه‌ها بارگذاری شود.

افلاطونی تأکید کرد: اراضی مستعد کشاورزی باید حفظ شود تا امنیت غذایی جامعه تأمین شود و نیازمند کشورهای خارجی نباشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: نظارت بر واگذاری‌ها به نحو احسن انجام شود تا طرح‌ها در اراضی واگذاری به‌طور کامل اجرا شود، زمین نباید به اشخاصی که اهلیت ندارند واگذار شود و نباید اجازه دهیم ثروت‌های ملی به ثروت اشخاص تبدیل شود.

کد خبر: ۲۰۵٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha