۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
۲۴۴ هکتار اراضی صنعتی استان سمنان به سرمایه‌گذاران واگذار شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۲۴۴ هکتار اراضی صنعتی استان سمنان به سرمایه‌گذاران واگذار شد

سمنان- باقری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از واگذاری ۲۴۴ هکتار اراضی صنعتی به متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک ها و واحی صنعتی استان طی یک سال اخیر خبر داد.

محمدرضا باقری در گفتگو با خبرنگار بازار، از واگذاری ۲۴۴ هکتار اراضی صنعتی به متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک ها و واحی صنعتی استان طی یک سال اخیر خبر داد و بیان کرد: اجرای ۲۴ واحد کارگاهی دانش‌بنیان در سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین در شهرک ها و نواحی صنعتی استان طی یک سال اخیر از دیگر اقدامات ویژه اقتصادی محسوب می شود.

وی از اتمام بیش از ۷۰ پروژه عمرانی از فجر ۱۴۰۰ تا فجر ۱۴۰۱در شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان خبر داد و افزود: یک هزار و ۳۰۳ واحد بهره برداری شده صنعتی در درون شهرک ها و نواحی صنعتی استان فعالیت دارد که مجموعاً ۳۰ هزار و ۶۰ نفر در آنها اشتغال دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه مجموع سرمایه گذاری انجام شده در این واحدهای صنعتی ۱۴۷ هزار میلیارد ریال است، تاکید کرد: این واحدهای صنعتی در داخل یک هزار و ۳۴ هکتار اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان استقرار دارند.

اتمام بیش از ۷۰ پروژه عمرانی از فجر ۱۴۰۰ تا فجر ۱۴۰۱در شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان

باقری با بیان اینکه برق رسانی و آبرسانی و واگذاری زمین را سه خدمت شهرک‌های صنعتی به سرمایه گذاران در بخش های تولیدی و صنعتی استان سمنان دانست و گفت: ۱۲ شهرک صنعتی مصوب و ۹ شهرک صنعتی در حال بهره‌برداری در استان سمنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این استان همچنین ۱۰ ناحیه صنعتی و هشت ناحیه صنعتی در حال بهره برداری وجود دارد، بیان کرد: یک منطقه ویژه اقتصادی مصوب و یک منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره برداری نیز در مجموعه شهرک ها و نواحی صنعتی استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه پنج شهرک و ناحیه صنعتی در استان به شرکت‌های خدماتی واگذار شده است، ابراز کرد: مساحت کل اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هفت هزار و ۵۷۱ هکتار است که از این بین چهار هزار و ۲۰۸ هکتار اراضی فاز عملیاتی و دو هزار و ۷۳۶ هکتار اراضی صنعتی محسوب می شود.

باقری بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی شاهد وجود یک هزار و ۹۴۹ طرح صنعتی در حال ساخت و ساز در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان هستیم که می تواند ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال استان را افزایش دهد.

کد خبر: ۲۰۵٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha