۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
واکنش بورس نشان دهنده برنده دعوای عرضه خودرو
بازار گزارش می دهد؛

واکنش بورس نشان دهنده برنده دعوای عرضه خودرو

در حالی که شورای رقابت هنوز از موضع خود کوتاه نیامده واکنش سبز گروه خودرویی در بورس بعد از تقابل مجلس نشان می دهد بورس کالا متولی قیمت گذاری خودرو در بورس خواهد شد.

بازار؛ گروه بورس: به نظر می رسد دعوایی که این روزها بر سر عرضه خودرو در بورس کالا بالا گرفته هنوز به پایان نرسیده است. رئیس کمسیون اقتصادی مصوبه شورای رقابت را خلاف دستورات رئیس جمهور خواند که صنعت خودرو را به بحران خواهد کشاند. همچنین سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق اذعان داشت که خودروسازان مکلف هستند تمامی خودروها را در بورس کالا عرضه کنند و قیمت پایه هم توسط شورای رقابت و بر اساس روش تعیین (کاست پلاس cost plus ) انجام خواهد شد.

همچنین مهدی طغیانی تایید کرده که تصمیم گیری عرضه خودرو در بورس کالا از شورای رقابت گرفته و به بورس کالا سپرده خواهد شد. حالا با توجه به اینکه گروه خودرویی با افزایش تقاضا روبرو شده به نظر می رسد که احتمالا بورس کالا متولی قیمت گذاری عرضه خودرو در بورس کالا می شود و این به معنی ادامه رشد گروه خودرویی و در مجموع گروه بورس خواهد بود.
از آنجایی که ادعای شورای رقابت آشکارا ضد منافع ملی و تماما به کام دلالان قلمداد شده، با واکنش معاملات بورس به زودی این دستور العمل لغو و این بار به احتمال زیاد برای همیشه پرونده شورای رقابت بسته می شود. زیرا وقتی این شورا به افزایش نرخ آبونمان مخابرات گیر داد، حریف مخابرات نشد و از آنجا که در آن مورد پای منافع گروه خاصی در میان نبود این شورا به راحتی کوتاه آمد، اما درباره خودرو که به وضوح منافع هزاران میلیاردی در جریان است، شورای رقابت بازیچه ی دلالان شده و بر مواضع اش پافشاری می کند. مقاومت جامعه سهامداران و همچنین مجلس و دولت، این تغییراتی در این بخش شاهد خواهیم بود.

کد خبر: ۲۰۵٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha