۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
یکه تازی تولیدات کاشی و سرامیک ایران در بازارهای داخلی و خارجی

یکه تازی تولیدات کاشی و سرامیک ایران در بازارهای داخلی و خارجی

کشور ایران با تولید سالانه بیش از ۷۰۰ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک در جایگاه پنجم تولید کاشی و سرامیک جهان قرار گرفته است.

به گزارش بازار، نصرالله شریف فرد نائب رئیس انجمن کاشی و سرامیک ایران گفت: تولیدات کاشی و سرامیک کشورمان به لحاظ میزان تولید و کیفیت با برترین نمونه‌های خارجی برابری می‌کند.

وی افزود: کیفیت بالای تولیدات ایرانی باعث شده تا کاشی و سرامیک ما مشتریان خارجی زیادی داشته باشد به گونه‌ای که اکنون تولیدات کاشی و سرامیک ایران به بیش از ۵۰ کشور دنیا صادر می‌شود.

صادقیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد هم گفت: این استان با تولید سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک، قطب تولید این محصول در کشور است.

وی افزود: بیش از ۹۰ واحد کاشی و سرامیک در استان یزد فعالیت دارند که زمینه اشتغال بیش از ۱۵ هزار نفر را فراهم کرده اند.

به گفته وی، رعایت استانداردهای ملی و بین المللی و بهره گیری از دانش بومی و طرح‌های روز باعث شده تا تولیدات کاشی و سرامیک استان یزد نه تنها در بازارهای داخلی بلکه در آنسوی مرزها مشتریان زیادی بدست آورده است.

آهنی‌ها رییس انجمن کاشی و سرامیک تزئینی ایران نیز گفت: محصولات ایرانی در کیفیت‌های مختلف تولید می‌شود که کیفیت «عالی» آن در حد و اندازه تولیدات اروپایی است و ۵۰ تا ۶۰ درصد از تولید کاشی و سرامیک برخی واحدها روانه بازارهای صادراتی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد صادرات به پاکستان و عراق انجام می‌شود، افزود: در سال‌های گذشته شاهد رشد صادرات محصولات ایرانی به کشورهای مختلف هستیم و با بازاریابی انجام شده، به بازار آفریقا نیز نفوذ و حتی در بازار سخت و پیچیده روسیه نیز بازاری برای خود دست و پا کرده ایم.

کد خبر: ۲۰۵٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha