۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۸ صندوق دانش‌بنیان از سراسر کشور
سرپرست بانک ملی خبر داد

پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۸ صندوق دانش‌بنیان از سراسر کشور

بانک ملی ایران در سال جاری به تمام تعهدات خود در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عمل کرده است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، ابوالفضل نجارزاده، سرپرست بانک ملی ایران در آیین انعقاد قرارداد اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه بین بانک ملی ایران و صندوق‌های غیردولتی پژوهش و فناوری، اظهار کرد: بانک ملی ایران در راستای ادامه فعالیت‌های حمایتی از سیاست‌های عالی مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم و بر اساس رهنمون‌های وزارت اقتصاد و امور دارایی، اقداماتی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان انجام داد. از جمله این اقدامات، اختصاص شعب ملی پلاس در خصوص اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و بازمهندسی فرآیند اعتباری بانک و درنظر گرفتن واحد مشخص و مجزا برای حوزه دانش‌بنیان‌ها است.

وی افزود: این اقدامات منجر شد تا جایگاه بانک‌ملی در شبکه بانکی برای حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان ارتقا پیدا کند. امروز قراردادی بین بانک ملی و صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی در راستای تحقق تبصره ۱۶ قانون بودجه منعقد و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با امضای این قراردادها پرداخت می‌شود.

سرپرست بانک ملی در ادامه گفت: در این اقدام عدالت جغرافیایی رعایت شده است و این منابع بین ۲۸ صندوق از اقصی نقاط کشور توزیع می‌شود. از طرفی به متنوع‌سازی ویترین اعتباری و وثایق بانکی داشتیم. با تدبیری که صورت گرفت و همکاری که با صندوق نوآوری و شکوفایی داشتیم، توانستیم راه‌حلی برای تسهیل اخذ وثایق از شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر بگیریم.

وی در پایان تاکید کرد: بانک ملی ایران در سال جاری تعهدات خود در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را به طور ۱۰۰ درصدی محقق کرد و با توجه به رهنمون‌های دولت و وزارت اقتصاد و امور دارایی، این حمایت‌ها در سال آینده بیش از پیش خواهد بود.

کد خبر: ۲۰۵٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha