۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
هدف دولت آتش زدن سرمایه های مردمی نیست
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی:

هدف دولت آتش زدن سرمایه های مردمی نیست

یک مدیر بورسی سیاست جمع آوری سرمایه های مردمی را لطف دولت «تدبیر و امید» دانست که در حق ملت ایران روا داشته است!

به گزارش بازار، حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار، با اشاره به تصمیم دولت برای سرمایه گذاری باقی مانده دارایی خود در بازار سرمایه گفت: اگر دولت این سهام را بصورت عادی عرضه می کرد، با قیمتی مناسب و بالاتر از تابلو به فروش می رساند؛ اما برای عمومی سازی بازار سرمایه، تصمیم برای واگذاری این سهام به مردم گرفت.

وی در پاسخ به مجری برنامه که چنین حسن نیتی را از دولت بعید دانست، گفت: به گفته کارشناسان این سهام تا ۲۰ درصد زیر قیمت تابلو در روز پذیره نویسی به مردم واگذار می شود و هدف دولت آتش زدن سرمایه های مردمی نیست. دولتی که وقتی مردم به طمع سود بالا(!) پول خود را در موسسات غیر مجاز سرمایه گذاری کردند، از خزانه ملت خسارات را جبران کرد.

به گفته فهیمی جذب سرمایه های مردم به سمت بورس، برنامه ای کلان از سوی تمام ارکان نظام بوده و فقط ناظر بر یک تصمیم در بدنه دولت نیست. این مقام مسئول در دولت تدبیر و امید(!) اما اشاره ای به سودهای کلانی نکرد که پس از بورسی شدن، نصیب شرکت های دولتی می شود.
سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت همچنین توضیح بیشتری درباره جبران خسارت مال باختگان موسسات مالی نداد. حال آنکه برداشت از "خزانه ملت" و جبران ضرر و زیان مردم –که فهیمی از آن به طمع ورزی یاد کرد- بر بسیاری از دست درازی دانه درشت ها به "خزانه" ارجهیت دارد.

وی در عین حال از تلاش قوه قضاییه، مقننه، شورای عالی اقتصاد و مجمع تشخیص مصلحت برای حفاظت از دارایی مردم در بورس سخن گفت و افزود: بازارهای موازی نظیر سکه و ارز مطلوب نبوده و مورد حمایت دولت ها نیست و در این بین بورس بازاری مطمئن برای سرمایه گذاری است.
شرکت های سبدگردانی بهترین واحدهای سرمایه گذاری برای تازه واردان به بورس هستند و آنچه در این قالب به مردم معرفی می شود، شامل بانک و بیمه، پالایشگاه و پتروشیمی و صنعت و معدن است که بهترین بنگاه های اقتصادی برای سرمایه گذاری در بورس هستند.

به گفته فهیمی مثبت شدن شاخص بورس به معنای حمایت طولانی مدت است و نوید بخش فردایی است که در آن جهت گیری های اقتصادی دولت یا سیاست های کلان در این حوزه، بدون توجه به بازار سرمایه امکان تداوم ندارد.

کد خبر: ۲۰٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha