۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
اعلام آمادگی برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و انتقال مجروحان
در گفت‌وگوی تلفنی وزیر راه با وزیر اقتصاد سوریه مطرح شد

اعلام آمادگی برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و انتقال مجروحان

وزیر راه و شهرسازی در تماس تلفنی با وزیر اقتصاد سوریه جان باختن تعدادی از هموطنان این کشور را در حادثه زمین لرزه اخیر، به دولت و ملت سوریه تسلیت گفت و همدردی دولت و مردم ایران را اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و سوریه دقایقی قبل در گفت‌وگوی تلفنی با محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی این کشور ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت سوریه به دلیل حادثه زمین لرزه اخیر و تسلیت به خانواده‌های جانباختگان این زلزله، آمادگی ایران را نسبت به تامین و ارسال نیازهای مورد نظر کشور سوریه و انتقال مجروحان این حادثه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اعلام کرد.

بذرپاش با یادآوری زلزله رخ داده در شهرستان خوی و درگذشت تعدادی از هموطنانمان از ارسال پیام تسلیت دولت سوریه در این خصوص قدردانی کرد.

سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی دمشق و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و سوریه نیز ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: قدردان پیام تسلیت و ابراز احساسات دولت و مردم ایران نسبت به دولت و ملت سوریه هستیم.

وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه خاطر نشان کرد: کشور سوریه همکاری و همدلی ایران را طی سالیان متمادی تجربه کرده و دولت و ملت ایران را در شرایط سخت‌تر نیز در کنار خود دیده است.

در پایان دو طرف بر انجام‌ دیدار حضوری طی روزهای آتی و گفت‌وگو درباره راه‌های توسعه همکاری میان ایران و سوریه تاکید کرده و آینده روابط دو کشور را روشن‌تر خواندند.

کد خبر: ۲۰۵٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha