۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال با مشارکت آحاد جامعه و حمایت دولت
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرد

اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال با مشارکت آحاد جامعه و حمایت دولت

نوبخت، رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: مستندسازی از طرح کاشت یک میلیارد درخت در منابع طبیعی امری لازم و ضروری است.

به گزارش بازار، عباسعلی نوبخت خاطرنشان کرد: طرح کاشت یک میلیارد نهال یک اقدام جمعی و تیمی است و سازمان منابع طبیعی این اقدام را با مشارکت آحاد جامعه و حمایت دولت انجام می‌دهد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های جامعه دانش‌آموزی و دستگاه فرهنگ‌ساز صدا و سیما، از مدیران منابع طبیعی خواست در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مدیران صدا و سیما در استان‌ها نشست برگزار کرده و تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک را با صدا و سیما و آموزش و پرورش به امضا برسانند.

وی از استان‌ها خواست اطلاعات موجود و مربوط به اقدامات سال ۱۴۰۱ درباره میزان تولید نهال، نوع نهال و این که این نهال‌ها در چه موقعیتی کاشته می‌شوند را مستند به دبیرخانه ستاد اعلام کنند تا اطلاعات و آماری که به مسوولان و افکار عمومی داده می‌شود از قطعیت و سندیت برخوردار باشد.

نوبخت افزود: برش‌های استانی مربوط به سال آینده با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان‌ها تهیه و ارسال شده و مقرر شده در مجموع ۳۱۰ میلیون اصله نهال در سال ۱۴۰۲ در استان‌ها تولید شود.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: مشارکت مردم بدون ایجاد انگیزه مفهوم پیدا نمی‌کند، از این رو استفاده از گونه‌های گیاهان دارویی در این طرح به جهت اقتصادی بودن و توانمندسازی جوامع محلی و مردم در دستور کار منابع طبیعی قرار دارد.

کد خبر: ۲۰۵٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ساره DE ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      0 0
      سلام من میخوام توی این طرح مشارکت داشته باشم چطوری میتونم اعلام امادگی کنم