۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
رشد ۳۴ درصدی ورودی کالاهای اساسی در بندر امام(ره) / لزوم تسریع در خروج کالاهای اساسی از بنادر
قائم مقام وزیر صمت اعلام کرد

رشد ۳۴ درصدی ورودی کالاهای اساسی در بندر امام(ره) / لزوم تسریع در خروج کالاهای اساسی از بنادر

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همه تلاش ما این است که از تمرکز ورودی ترافیک کالا در بندر امام(ره) جلوگیری کنیم و بتوانیم همزمان از ظرفیت های سایر بنادر مهم جنوبی و شمالی استفاده کنیم.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین مدرس خیابانی در بازدید از بندر امام (ره)، اظهارکرد: همگرایی و هماهنگی خوبی بین دستگاه های  مرتبط  با موضوع  تأمین کالاهای  اساسی ایجاد شده است؛ همه دستگاه های اجرایی و عملیاتی چه در حوزه‌های تأمین و دستگاه های  پشتیبانی کننده  نظیر سازمان بنادر و گمرکات هماهنگی لازم را دارند و همین امر باعث شده موجودی کالاهای اساسی کشور در نقطه قابل قبولی باشد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: آمارهای اخیر حاکی از  رشد ۳۴ درصدی  ورودی کالاهای اساسی  مورد نیاز کشور در بندر امام(ره) است و با به‌کارگیری ظرفیت های تخلیه و نگهداری و ناوگان حمل و نقل بیش از ۲۱ درصد خروجی کالاها نسبت به مدت مشابه  سال گذشته  افزایش پیدا کرده است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: ذخایر مناسب کالای اساسی در کشور پشتوانه‌ خوبی است که در یک فضای آرام  بتوانیم بر رویدادها و تکانه های بازار مصرف فائق بشویم.

وی  همچنین با اشاره احداث سیلوهای ذخیره غلات و کارخانه های فرآوری کالاهای اساسی، بیان کرد: اجرای پروژه های توسعه ای در بندر امام (ره) هیچگاه  متوقف نشده است و به رغم تمام محدودیت های تحریمی، یک لحظه هم از توسعه بخش مولد و تولید در کشورمان غافل نشدیم.

قائم مقام وزیر صمت با اشاره به برنامه ریزی به عمل آمده برای سرشکن کردن ترافیک کالاهای اساسی بین بنادر کشور، خاطر نشان کرد: همه تلاش ما این است که از تمرکز ورودی  ترافیک کالا در بندر امام(ره) جلوگیری کنیم  و بتوانیم  همزمان از ظرفیت های سایر بنادر مهم جنوبی و شمالی استفاده کنیم.

وی با اشاره به برخی نارسایی ها در سرعت خروج کالاهای اساسی از بندر امام (ره) اظهار کرد: به برخی دستگاه های ناظر و عملیاتی  در خصوص ابلاغیه های اجرایی برای تسریع در خروج کالاهای اساسی اطلاع رسانی لازم صورت گرفته است.

مدرس خیابانی درباره راهکارهای اتخاذ شده برای تسریع در تخلیه و خروج کالاهای اساسی گفت: در دستورالعمل ها تأکید شده روند تخلیه و انتقال سریع انبارها به مناطق مختلف کشور با جدیت دنبال شود تا بتوانیم  محمولات کشتی های جدیدی که وارد لنگرگاه شده اند و یا کشتی های که در راه هستند، در انبارها تخلیه شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست مشترک با دستگاه های ذیربط برای برطرف کردن کندی های سرعت تخلیه کالاها که موجب  مشکلاتی در فضای نگهداری و انتقال به مبادی مصرف شده است، تصریح کرد: در این نشست نهایت مشارکت همه دستگاه های ذیربط را  با درک شرایط حساسی کشور خواستار شدیم.

عادل دریس؛ مدیرکل بنادرو دریانوردی خوزستان هم با اشاره به اینکه عمده کالاهای اساسی از بندر امام(ره) وارد شده است، بیان کرد: به دنبال تصمیم های که بر اساس الزامات پدافند غیرعامل اتخاذ شده، بخشی  از این کالاها  به بنادر دیگر منتقل می شود که خوشبختانه این روند به خوبی  اجرا شده است.

وی گفت: موجودی کالا در بندر امام خمینی(ره) ۵۳ درصد  نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

کد خبر: ۲٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha