۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
صادرات محصولات حوزه معدن و صنایع معدنی از ۹.۹ میلیارد دلار گذشت

صادرات محصولات حوزه معدن و صنایع معدنی از ۹.۹ میلیارد دلار گذشت

صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی از ابتدای امسال تا پایان دی به ۹‌میلیارد و ۹۶۳ میلیون دلار رسید.

به گزارش بازار، این آمار مشتمل بر ۳۹ میلیون و ۱۴۸ هزار تن انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی بوده است که رشد سه درصدی از این نظر نشان می‌دهد.

بر این ساس بیشترین میزان صادرات در این مدت در زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با هشت میلیون و ۶۸۵ هزار تن به ارزش چهار میلیارد و ۶۴۳ میلیون دلار بوده است که ۴۶.۶ درصد از مجموع صادرات را تشکیل می‌دهد وپس از آن، مس و محصولات پایین‌دستی با یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار، زنجیره آلومینیوم و محصولات با ۸۹۴ میلیون دلار، «سایر معدن و صنایع معدنی» با ۸۸۰ میلیون دلار و زنجیره روی با ۵۲۰ میلیون دلار، در رتبه‌های دوم تا پنجم صادرات قرار دارند.

بیشترین رشد صادرات در این مدت مربوط به زغال‌سنگ و کک با یک‌هزار و ۲۳۲ درصد به ارزش ۳۲۹ میلیون دلار بوده است.

همچنین در ۱۰ ماهه امسال ۴۷۷ میلیون دلار گندله سنگ آهن، ۲۹۰ میلیون دلار محصولات زنجیره سیمان، ۱۶۱ میلیون دلار انواع سنگ و محصولات مرتبط و ۱۵۰ میلیون دلار آهن اسفنجی از کشور به مقاصد مختلف صادر شد.

حوزه معدن و صنایع معدنی کشور دی‌ماه امسال موفق به صادرات ۸۶۴ میلیون دلار کالاهای تولیدی خود شده که کاهش صادرات ۳۰ درصدی درمقایسه با آذرماه و افت ۲۴درصدی سالیانه دارد.

برپایه این گزارش، از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی کشور سه میلیون و ۶۲۴ هزار تن انواع محصولات به ارزش سه میلیارد و ۹۷۸ میلیون دلار وارد کرده‌اند.
بیشترین میزان واردات در زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار بوده است.

کد خبر: ۲۰۴٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha