۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
پیش‌پرداخت خرید ۶۳۰ واگن مترو از چین
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد

پیش‌پرداخت خرید ۶۳۰ واگن مترو از چین

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیش‌پرداخت خرید ۶۳۰ واگن از شرکت چینی در روزهای گذشته واریز شد و تا یک سال و نیم آینده، این واگن‌ها به تدریج وارد خواهد شد.

به گزارش بازار، مهدی چمران درحاشیه صد و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درجمع خبرنگاران گفت: دولت باید ۱۵ درصد هزینه به چین برای خرید واگن‌های مترو پرداخت می‌کرد که براساس تعاملات، بین سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و شهرداری، پرداخت‌ها انجام شد.

رئیس شورا افزود: شرکت چینی اعلام کرده زمانی که پیش پرداخت واریز شود تا یک سال و نیم به تدریج واگن‌های مترو تحویل داده خواهد شد.

مهدی چمران با تاکید بر اینکه تمام واگن‌ها متعلق به تهران خواهد بود، افزود: یک قرارداد ۱۱۳ دستگاهی نیز بر محوریت ساخت داخل وجود دارد.

رئیس شورا افزود:با همکاری مپنا و واگن سازی تهران، اراک و شرکت ترمزسازی و تولید تجهیزات اختصاصی در شیراز، تولیدات صورت خواهد گرفت امیدواریم با ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه در بودجه سال ۱۴۰۲ برای بخش حمل و نقل، واگن‌ها نیز نوسازی شود.

بررسی بخش‌های درآمدی شهرداری در شورا
رئیس شورای شهر تهران همچنین گفت: امروز در جلسه شورا لایحه عوارض و بهای خدمات بررسی می‌شود تا پایان موعد مقرر به فرمانداری ارسال شود.
مهدی چمران افزود: در برخی موارد در حد تورم سالیانه افزایش مبالغ صورت گرفته، چون مبالغ قبلی کم بوده و در مواردی نیز میزان افزایش پنج درصد بوده است.

تاکید بر مقاوم سازی در برابر زلزله

رئیس شورا با بیان اینکه مقاوم سازی ساختمان‌ها حرکت جمعی و عمومی نیاز دارد، افزود: در کشور ما و در روستاهایی که بازسازی و نوسازی بر اساس نقشه مقاوم‌سازی درست صورت گرفت، در زمان زلزله آسیب کمتری دیدند.

مهدی چمران افزود: به نظر می‌آید باید در مقاوم سازی و محکم سازی اولیه در شهر و روستا بازنگری جدی داشته باشیم که البته سال‌ها هشدار داده شده و بر همین اساس در برخی روستاها خرابی کمتری را شاهد هستیم.

رئیس شورا تاکید کرد: این زلزله‌ها هشدارهای مرتبی است که به همه مسئولان و کسانی که در بافت فرسوده مسکن می‌سازند، داده می‌شود.

کد خبر: ۲۰۴٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha