۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
۸۵ درصد مواد اولیه ما داخلی است اما باز با قیمت دلار گران می شود
یک تولید کننده شومینه های برقی در گفتگو با بازار:

۸۵ درصد مواد اولیه ما داخلی است اما باز با قیمت دلار گران می شود

کرج- صادقی فر مدیر مجموعه «دکوفایر» با بیان اینکه بورس مواد اولیه را فقط با مقادیر بالا به متقاضیان عرضه می کند، گفت: تولیدکنندگان خرد مجبورند از رابط هایی که تُناژهای بالا خریداری می کنند آزاد بخرند.

گروه استان ها؛ مهرداد صادقی فر مدیر مجموعه «دکوفایر» تولیدکننده انواع شومینه های برقی حرارتی در گفتگو با بازار درباره محصول تولیدی مجموعه «دکوفایر» توضیح داد: شومینه هایی تولید می کنیم که قابلیت گرمایشی دارند و محیط ۳۰ تا ۵۰ متر بر اساس شرایط جوی را پوشش می دهد. همه دستگاه ها رنگ بندی مختلف دارد و حسب سلیقه می توان از رنگ بندی آن انتخاب کرد.

وی همچنین در مورد مصرف برق شومینه ها که خیلی مورد توجه و سوال مشتریان است، گفت: دستگاه در حالت نمایشی ۵ الی ۱۰ وات مصرف برق دارد و در حالت حرارتی دو تا اِلِمنت ۷۵۰ واتی دارد که در مجموع ۱۵۰۰ وات برق مصرف می کند.

صادقی فر با بیان اینکه صفر تا صد این محصول در اصفهان تولید می شود، گفت: به جز لوازم الکترونیکی هیچ گونه قطعاتی وارداتی نداریم. شومینه ها از سایز۸۰ سانت تا طول ۴ متر به صورت یک تیکه است. نمونه دیگر کار ما شومینه های تبخیری است که با بخار آب سرد کار می کند و برای رطوبت محیط اداری یا منزل مسکونی مطلوب است که با تبخیر آب شکل شعله را نمایش دادیم.

۸۵ درصد مواد مورد نیاز ما داخلی است اما تحت الشعاع قیمت دلار آنها هم گران شده است

مدیر مجموعه دکوفایر گفت: کارهای ما به کشورهای همسایه مثل عراق، آذربایجان، باکو، روسیه و ترکیه صادر می شود و چون بیشتر مشتریان ما خرده فروش هستند و مبالغ بالا نیست، مراودات مالی ما بیشتر از طریق صراف ها و به صورت ریالی است و هنوز به عمده فروش ها هنوز وصل نشدیم.

صادقی فر با تاکید بر اینکه نوسان قیمت ها روی کار ما تاثیر زیادی داشته، گفت: قیمت مواد اولیه ما مثل شیشه، متریال داخلی، ورق آهنی و بسته بندی ها همه افزایش قیمت داشته است.

وی افزود: حدود ۸۵ درصد مواد اولیه مورد نیاز ما داخلی است اما تحت الشعاع افزایش قیمت دلار مواد مورد نیاز ما هم افزایش داشته است. ورق آهن که فولاد مبارکه تولید می کند از ۳۰ هزار تومان به ۴۳ هزار تومان رسیده، یا شیشه اردکان از سال گذشته تا الان حدود ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشته، رِزین هم از کیلویی ۶۰ هزار تومان به دلیل کمبود و نبود کالا به ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. هر یک ورق یونولیت هم که ۳۲ تومان بوده ۲۳۲ تومان شده یعنی ۲۰۰ درصد فقط روی این قلم اعمال شده است.

امکان افزایش اشتغال به ۵۰۰ نفر در صورت حمایت

مدیر مجموعه «دکوفایر» در پاسخ به این پرسش که با این شرایط و افزایش قیمتها چطور برای محصولات خود تعیین قیمت می کنید، گفت: مجددا" آنالیز می کنیم طبق قانون صنعت و معدن و اتحادیه بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از نرخ تولیدی می توانیم بالاتر بفروشیم. مثلا" اگر این دستگاه برای ما ۵ میلیون تومان تمام شود ما باید ۷ میلیون تومان بفروشیم اما با توجه به وضعیت فعلی و شرایط اقتصادی پایین تر از این قیمت مثلا ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به مصرف کننده می فروشیم. در واقع بخشی از نوسان قیمت را خودمان مهار می کنیم.

صادقی فر در پرسش به اینکه از بورس هم خریداری می کند یا خیر، گفت: ما از بازار آزاد و کارخانه هایی که تولیدکننده اصلی هستند خریداری می کنیم مثل شیشه، در بورس به ما جنس نمی دهند و می گویند باید کُد داشته باشید یا از کسی که کد دارد خریداری کنید. ما از رابط هایی که تُناژهای خیلی بالایی خریداری می کنند تهیه می کنیم. به عنوان مثال به من که یک یا دو رول فولاد نیاز دارم نمی فروشند و مجبورم از کسی که حداقل ۱۰۰ رول خریداری کرده و رابط است خریداری کنم.

وی با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر برای ۱۰ نفر مستقیم و ۱۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده، گفت: در صورت حمایت و رفع مشکلات توان افزایش اشتغال به ۵۰۰ نفر را داریم. تا کنون از هیچ گونه تسهیلات و حمایت دولتی استفاده نکردیم و از صفر تا ۱۰۰ با سرمایه خود تولید داشتیم. در صورت حمایت می توانیم ظرفیت اشتغال را افزایش دهیم.

کد خبر: ۲۰۴٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha