۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
رشد ۸ و نیم برابری بیمه‌شدگان تأمین‌ اجتماعی از سال ۵۷ تاکنون

رشد ۸ و نیم برابری بیمه‌شدگان تأمین‌ اجتماعی از سال ۵۷ تاکنون

در حالی‌ که جمعیت کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و از سال ۵۷ تاکنون حدود ۲ و ۳ دهم برابر شده، تعداد بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی در این مدت، رشد ۸ و نیم برابری داشته است.

به گزارش بازار، راهبرد اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی پس از انقلاب اسلامی، گسترش پوشش بیمه‌ای و ارائه خدمات مناسب و به‌هنگام به بیمه‌شدگان بوده است و در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از جمعیت ۳۶ میلیون نفری کشور تنها ۲۰ درصد تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند که به یمن انقلاب اسلامی، پوشش بیمه اجتماعی در کشور در حال حاضر به بیش از ۷۰ درصد رسیده است که ۵۳ درصد جامعه تحت پوشش خدمات تامین‌اجتماعی هستند.

براساس این گزارش از سال ۱۳۵۷ تاکنون در حالی‌که جمیعت کشور حدود ۲ و ۳ دهم برابر شده، نرخ رشد بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی در این مدت حدود ۸ و نیم برابر بوده است.

در حال حاضر تعداد بیمه‌شدگان اصلی و تبعی این سازمان بالغ بر ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر و تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی این سازمان نیز ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

همچنین سازمان تأمین‌اجتماعی در حال حاضر ۴۰۳ بیمارستان و مرکز درمانی عمومی، تخصصی و فوق تخصصی ملکی در سراسر کشور در اختیار دارد که خدمات درمانی رایگان به بیمه‌شدگان و بازنشستگان ارائه می‌دهند.

این سازمان همچنین در بخش درمان با بالغ بر ۵۰ هزار پزشک و مرکز تشخیصی، درمانی و دارویی برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان طرف قرارداد است.

پوشش بیمه‌ای دانشجویان، زنان خانه‌دار و دختران، قالیبافان و کارگران ساختمانی از جمله خدمات مهم تأمین‌اجتماعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و بیمه اجتماعی رانندگان درون‌شهری و برون شهری، بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه اختیاری، بیمه باربران، زنبورداران و صیادان نیز در دوران پس از انقلاب برقرار شده است.

کد خبر: ۲۰۴٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha