۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
تدوین برنامه عملیاتی کوتاه مدت کاهش تصادفات تا سفرهای نوروزی
با دستور وزیر راه و شهرسازی انجام شد

تدوین برنامه عملیاتی کوتاه مدت کاهش تصادفات تا سفرهای نوروزی

برنامه عملیاتی کوتاه مدت کاهش تصادفات تا تعطیلات نوروز در معاونت حمل و نقل تدوین و وزیر راه نشستی را با حضور نمایندگان دستگاه ها و سازمانهای مربوط برای ارائه و بررسی این برنامه برگزار کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در نشست مهرداد بذرپاش با نمایندگان سازمان ها و دستگاه‌های اجرایی کمیسیون ایمنی راه ها، با اشاره به اینکه بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی، کشته‌شدگان تصادفات درون و برون شهری در ۹ ماهه نخست امسال، رشد داشته است؛ برنامه عملیاتی کوتاه مدت تدوین شده کاهش تصادفات در سه ماه اخیر ارائه شد.

بنابر این گزارش به منظور پیاده‌سازی برنامه عملیاتی و با توجه به بازه زمانی تعیین شده (حداکثر سه ماه با اولویت سفرهای نوروزی ۱۴۰۲)، ضرورت دارد حداکثر حمایت و پشتیبانی از برنامه و دستگاه‌های مسئول با محوریت تامین و تخصیص اعتبار فوری برای اجرای طرح‌های پیشنهادی، مدیریت واحد سفرهای نوروزی و ابلاغ دستورالعمل یکپارچه سفرها، نظارت و کنترل مستمر اجرای برنامه‌ها توسط دستگاه‌های مسئول و همکار تعیین شده و تشکیل نشست شورای‌عالی ایمنی، به عنوان پیش‌نیازها و الزامات اجرایی مد نظر قرار گیرد.

برنامه عملیاتی کوتاه مدت کاهش تصادفات مبتنی بر پنح پایه ایمنی شامل مدیریت ایمنی، کاربر ایمن، راه ایمن، خودروی ایمن و امداد و فوریت‌های پزشکی خواهد بود.
در این برنامه، اقدام اجرایی، نیازها (اعتبار-تجهیزات- نیروی انسانی- ناوگان و ...)، دستگاه همکار، دستگاه مسئول و شاخص اندازه‌گیری عملکرد تعیین شده است.

دوره زمانی برنامه عملیاتی کوتاه مدت کاهش تصادفات شامل یک دوره سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۱ و ابتدای سال ۱۴۰۲ با تمرکز بر سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ با اولویت محورها و مقاطع شناسایی شده بر اساس آمار تصادفات تدوین شده است. و تمرکز فعالیتها به ویژه اعمال مقررات در محورهای پرتصادف و ارتقای علایم و تجهیزات برای ارتقای ایمنی محورها موثر خواهد بود.

با توجه به افزایش تصادفات رانندگی در سال ۱۴۰۱، موضوع ایمنی و لزوم توجه و برنامه‌ریزی برای کنترل و کاهش تصادفات به ویژه برای سفرهای در پیش نوروز ۱۴۰۲ مورد توجه معاونت حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی و اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها قرار گرفته است و بررسی و پیگیری اجرای برنامه و نتایج به صورت مستمر در کارگروه کمیسیون ایمنی صورت خواهد پذیرفت.

وزارت راه و شهرسازی با برگزاری نشست‌های کارشناسی و تخصصی، برنامه عملیاتی کوتاه مدت (فوری) کاهش تصادفات را تدوین کرده است

کد خبر: ۲۰۴٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha