۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
بهبود وضعیت اقتصادی چین باعث افزایش ۵۰ درصدی تقاضای نفت در سال ۲۰۲۳ خواهد شد
آژانس بین المللی انرژی:

بهبود وضعیت اقتصادی چین باعث افزایش ۵۰ درصدی تقاضای نفت در سال ۲۰۲۳ خواهد شد

مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی خواستار بازبینی در سیاست های تولیدی نفت خام توسط اوپک پلاس و افزایش میزان تولید نفت شد.

به گزارش بازار؛ مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی طی سخنانی با اشاره به افزایش تقاضای نفت در چین تاکید کرد که کشورهای تولید کننده نفت باید با توجه به این نیاز، در سیاست های تولیدی خود در زمینه نفت خام تجدید نظر نمایند.

بر اساس این گزارش، «فاتح بیرول» در خصوص افزایش تقاضا برای نفت خام در سطح جهان گفت: انتظار ما این است که تقاضا برای نفت خام طی سال جاری حدود ۵۰ درصد افزایش داشته باشد که ناشی از (افزایش تقاضا) از سوی چین است.

بیرول تاکید کرد: اگر تقاضا به شکلی قدرتمند افزایش یافته و اگر اقتصاد چین به سمت بازسازی حرکت کند، آنگاه این نیاز ایجاد خواهد شد که به نظر من، کشورهای عضو اوپک پلاس سیاست های خود را مورد بازبینی قرار دهند.

وی با بیان اینکه چنین موقعیتی دیگر تکرار نخواهد شد، گفت در شرایط فعلی بهتر است کشورهای عضو اوپک پلاس به نقش سازنده خود در پاسخ به افزایش تقاضای بازار بازگردند.

گفتنی است، کشورهای عضو اوپک پلاس در ماه نوامبر سال گذشته به توافق رسیدند تا برای حفظ ارزش و جلوگیری از ریزش بیشتر قیمت آن در بازارهای جهانی، روزانه دو میلیون بشکه از مجموع تولیدات نفتی خود کاهش دهند؛ موضوعی که اکنون مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی خواستار بازنگری در آن است.

کد خبر: ۲۰۴٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha