۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
عرضه خودرو در بورس افزایش تولید و ارتقای کیفیت خودرو را محقق می‌کند
رئیس سازمان بورس:

عرضه خودرو در بورس افزایش تولید و ارتقای کیفیت خودرو را محقق می‌کند

رئیس سازمان بورس گفت: با عرضه خودرو در بورس، می‌توان از یک سو موضوع افزایش تولید و ارتقای کیفیت خودرو را محقق کنیم و خودروسازان با این فروش‌ها می‌توانند خودروهای بیشتر و با کیفیت‌تری تولید کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجید عشقی رییس سازمان بورس پس از حضور در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: عرضه خودرو در بورس از خرداده ماه آغاز شد و در ۲ ماه گذشته میزان عرضه افزایش یافت البته باید به این نکته توجه کرد که فقط بخش کوچکی از عرضه خودرو، در بورس انجام می‌گرفت.

وی افزود: ما معتقدیم با عرضه خودرو در بورس و فروش خودروها با قیمت‌های مورد رضایت مصرف کنندگان، می‌توان از یک سو موضوع افزایش تولید و ارتقای کیفیت خودرو را محقق کنیم و خودروسازان با این فروش‌ها می‌توانند خودروهای بیشتر و با کیفیت‌تری تولید کنند و از سوی دیگر به موضوع تحقیق و توسعه اهمیت بیشتری داده می‌شود و مصرف‌کننده نیز با قیمت کمتر از بازار و منطقی خودرو را خریداری می‌کند.

عشقی تصریح کرد: اگر مسیری که طی ۸ سال گذشته در این حوزه به کارگرفته شد و موجب زیان خودروسازان، کاهش تیراژ و کیفیت خودروهای تولیدی شد مجدد استفاده شود، زنجیره صنعت بزرگ کشور زیان می‌کند.

رئیس سازمان بورس افزود: در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه موضوع عرضه خودرو در بورس بررسی شد و نمایندگان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند؛ در این نشست دغدغه‌های درستی مبنی بر اینکه چه ضمانتی وجود دارد که اگر خودروسازان خودروی تولیدی را به قیمت بالا بفروشند، کیفیت خودرو افزایش می‌یابد؟ مطرح شد.

عشقی با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری یکی از مشکلات صنعت خودروسازی است، تصریح کرد: ساختار مالکیتی و تصدی‌گری دولتی در این صنعت مشکل‌ساز است همچنین سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته طی سال‌های گذشته با کسب و کار اصلی صنعت غیرمرتبط است که باید به صورت همزمان به این مشکلات رسیدگی شود.

رئیس سازمان بورس افزود: سازمان بورس به منظور دفاع از حقوق سهامداران و اینکه باید به سمت افزایش سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف رویم به موضوع خودرو ورود کرده است.

کد خبر: ۲۰۴٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha