۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
۲ هزار گاوداری ۱۰۰ راسی در مازندران احدث می شود
استاندار مازندران:

۲ هزار گاوداری ۱۰۰ راسی در مازندران احدث می شود

ساری- حسینی پور، استاندار مازندران گفت: دو هزار واحد گاوداری ۱۰۰ راسی برای تامین فرآورده های دامی و پروتئین در روستاها راه اندازی می شود.

سید محمود حسینی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این ۵۰۰ روستا برای توانمندسازی اقتصادی در استان شناسایی شده است، گفت: در بسیاری از روستاها براساس رویه سنتی تولیدات صورت می گیرد که باید این چرخه تغییر کند.

وی با بیان این که تولید سنتی سبب می شود تا نتوان خسارت های وارده به کشاورزان جبران شود، گفت: باید مسیر تولیدات کشاورزی در روستاها به سمت صنعتی شدن پیش رود و از این رو دهکده های کشاورزی در روستاهای استان ایجاد می شود.

وی با اظهار این که دهکده کشاورزی تحت نظارت مهندسان اجرایی می شود، حمایت و پشتیبانی برای اجرای طرح های دهکده های کشاورزی را لازم دانست و گفت: دهکده کشاورزی در سند آمایش کشاورزی و روستایی استان مدنظر قرار می گیرد.

استاندار مازندران یادآور شد: در این سند مشخص می شود هر بخشی قابلیت برندینگ چه محصول کشاورزی دارد و برای تولید و خرید تضمینی محصولات برنامه ریزی و نیازسنجی می شود.

وی با بیان این که دو هزار واحد پرورش گاو برای تولید و تامین شیر در استان راه اندازی می شود، گفت: در حال حاضر پالایشگاه های استان شیر مورد نیاز را از دیگر استان ها تامین می کنند و باید شرایط فراهم کنیم که سبب افزایش درآمد روستائیان شود.

کد خبر: ۲۰۴٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha