۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
افزایش سن امید به زندگی در کشور
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد

افزایش سن امید به زندگی در کشور

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن تبریک دهه مبارک فجر، آن را مناسبتی برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد.

به گزارش بازار، نعمت الله ترکی با اشاره به افزایش سن امید به زندگی در کشور گفت: سن امید به زندگی از شاخص‌های بین المللی توسعه است. خوشبختانه از زمان انقلاب ۱۳۵۷ به این سو، سن امید به زندگی رشد قابل توجهی در کشورمان داشته و از ۵۵ سال به بالای ۷۶ سال رسیده است.

وی انواع و اقسام بیماری‌های واگیردار مثل وبا، سل و… دست به گریبان بودیم. ۱۱۰ سال پیش یک بیماری فراگیر شبیه کرونا باعث شد تا نزدیک به ۶ تا ۷ میلیون نفر در کشورمان از دنیا بروند.

ترکی با بیان اینکه شاید ما مسائل را به درستی برای نسل جوان تبیین نکرده ایم، افزود: تصور نسل جوان از زندگی امروز در ایران این است که ما از دنیا عقب مانده ایم، ولی آن‌ها اطلاعی از گذشته کشور ندارند و ما باید برایشان تبیین کنیم.

وی ادامه داد: ۴۴ سال از انقلاب گذشته و امروزه نظام خدمات بهداشتی و درمانی ما به جایی رسیده است که حدود ۷۸ کشور از خدمات تخصصی پزشکی ایران بهره مند می‌شوند، آن هم در تراز بین المللی.

ترکی در موضوع تربیت پزشکان متخصص، گفت: ۳۵ سال قبل در کل بخش پزشکی ۷ رشته بیشتر نداشتیم. ولی الان تنوع فراوانی از رشته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی داریم. این کار به همت همین عزیزانی صورت گرفته که اینجا هم حضور دارند و بحث افزایش ۱۵درصدی را پیگیری می‌کنند.

به گفته وی، هم اکنون نزدیک به ۱۸۰ هزار دانشجوی رشته پزشکی و ۱۱هزار عضو هیات علمی در رشته‌های پزشکی در ایران اسلامی داریم.

ترکی این امر را نتیجه تلاش و همراهی همه افراد و گروه‌های حاضر در جامعه و به ویژه نتیجه عملکرد نظام آموزشی قدرتمند آموزش و پرورش در سراسر کشور، شهرهای کوچک و روستاها دانست.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه از این دستاورد جمهوری اسلامی ایران کمتر سخن گفته می‌شود، افزود: خود بازنشستگان آموزش و پرورش و بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی باید بیشتر از سایرین در این باره گفتگو کرده، تبیین کنند و توضیح دهند.

وی با بیان اینکه ایران در بحث پیوند قلب، یکی از کشورهای تراز اول دنیاست، افزود: مشکلاتی که امروز در جامعه ایجاد شده است، توسط کسانی شکل گرفته که نمی‌خواهند جمهوری اسلامی ایران برقرار باشد.

ترکی با اشاره به کارشکنی‌هایی که دشمنان نظام از آغاز پیروزی انقلاب انجام داده اند، گفت: هیچ کشوری را نمی‌بینید که بتواند در برابر فشارهای اقتصادی و تحریم‌های بین المللی دوام بیاورد.

وی با بیان اینکه بحث‌های اقتصادی و تحریم همه برای قدرت‌نمایی قدرت‌های بزرگ است، افزود: خواسته آن‌ها این است که همه در جامعه جهانی تحت حاکمیت و سیطره یک کشور باشند و منابعشان را برای بهره برداری در اختیار آن قدرت بزرگ قرار دهند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امروزه اگر از ما که ۵۰ یا ۶۰ سال عمر کرده ایم، بپرسند برای انقلاب چه کرده اید، چه داریم بگوییم؟ ما آنچه را که انجام شده، به دست نسل امروز نرسانده ایم. ما باید این مرزهای نسلی را برداریم.

وی افزود: الان نسل جوان، چون این‌ها را نمی‌داند، طلبکار است. چون ابزاری در دستش است که از صبح تا شب بمباران اطلاعاتی می‌شود و کسی آن داده‌ها را برایش تایید یا اصلاح نمی‌کند. او هم بر اساس این داده‌های نادرست قضاوت می‌کند.

ترکی ادامه داد: جوان امروزی چهره موجه ظاهری دنیا را می‌بیند و از باطن خبر ندارد. این قدرت‌های دنیا که خود را موجه جلوه می‌دهند، اگر کوچکترین فشاری به مسائل اقتصادی شان بیاید، به راحتی برای نان صبح و شبشان، آدم می‌کشند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلاتی در جامعه وجود دارد، افزود: ما و شما وظیفه داریم که برای نسل‌های بعدی روشنگری کنیم. چون بالاخره آنچه هست را ما درست کرده ایم.

ترکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلاتی که کشاورزان و روستاییان در دوره‌های تاریخی گذشته داشته اند، افزود: آن زمان حاکمان محلی و خان‌ها نتیجه دسترنج مردم را به ارزان‌ترین بها از آن‌ها می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه وظیفه ماست که انقلاب را بازگو کنیم، جامعه را روشن کنیم و آینده کشور و دنیا را تحلیل کنیم، گفت: این نسل جوان بچه‌های خود ما هستند، بچه‌های بدی نیستند، تربیت شده خود ما هستند، ولی مسائل و حقایق را نمی‌دانند.

ترکی بار دیگر با تاکید بر اینکه دستاورد انقلاب به همت ما و امثال ما انجام شده است و باید گفته شود، افزود: امروز در تولید مقالات علمی رتبه ۲۱ جهان را داریم، نزدیک به ۵ میلیون فارغ التحصیل در بهترین رشته‌های دانشگاهی داریم، امروزه در کشورمان جاده‌های روستایی و راه‌های ارتباطی پهن آسفالته ۵۰۰ برابر شده است و همین ۵۰۰ برابر شدن جاده ها، کاری است که همین بازنشستگان امروزی مان انجام داده اند و چه بسیار کسانی که جانشان را در این راه از دست داده اند.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه گفت: براساس گزارش‌های موجود، ۹۶درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و اگر گاهی مشکلی در تامین دارو پیش می‌آید، مربوط به همان ۴-۳ درصدی است که هنوز در دست خودمان نیست.

وی با بیان اینکه هیچ قدرت خارجی اراده‌ای برای آبادی کشور ما ندارد، افزود: حتی یک کشور را نمی‌توان مثال زد که آن قدرت‌ها در آن دخالت کرده و آبادش کرده باشند.

ترکی گفت: وظیفه ما این است که این‌ها را به مردم بگوییم و برای نسل جوان روشنگری کنیم. مشکلات، سختی‌ها و تورم وجود دارد، ولی انقلاب دستاوردهای خوبی داشته است و دشمن به هر طریقی شده کارشکنی کرده و می‌کند تا این‌ها بیان نشود.

کد خبر: ۲۰۴٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha