۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
تلاش کمیسیون انرژی برای لحاظ «بهینه‌سازی مصرف انرژی» در بودجه ۱۴۰۲

تلاش کمیسیون انرژی برای لحاظ «بهینه‌سازی مصرف انرژی» در بودجه ۱۴۰۲

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ گفت: از آنجا که ناترازی انرژی را صرفا از دو مسیر افزایش تولید و بهینه‌سازی مصرف می‌توان کاهش داد، باید پرسید چرا دولت کوتاهی کرده و این مهم را در لایحه نیاورده است؟

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، هادی بیگی نژاد با انتقاد از مغفول ماندن مسئله «بهینه‌سازی مصرف انرژی» در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، از تلاش کمیسیون انرژی برای گنجاندن این مهم در لایحه خبر داد و گفت: علیرغم اینکه ناترازی انرژی منجمله ناترازی گاز و برق در کشور برای هر فردی در جامعه محرز شده است اما متاسفانه این مهم در لایحه بودجه نیامده، در حالی که این ناترازی را صرفا از دو مسیر افزایش تولید و بهینه‌سازی مصرف می‌توان کاهش داد بنابراین باید پرسید چرا دولت کوتاهی کرده و این مهم را در لایحه نیاورده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه به مسئله بهینه‌سازی بی‌توجهی کامل کرده است، افزود: کمیسیون انرژی تصمیم دارد برای ذخیره‌سازی گاز و صرفه جویی بنزین و گازوئیل بدون تغییر در قیمت آن‌ها در لایحه بودجه برنامه ارائه داده و بودجه در نظر بگیرد تا این مهم تبدیل به قانون شود.

وی معتقد است با توجه با جدی بودن ناترازی گاز، اگر برای بهینه‌سازی در لایحه فکری نشود در آینده نزدیک با مشکلات جدی در تامین انرژی های همچون گاز و برق رو به رو خواهیم شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی افزود: نکته‌ای که نباید از آن غفلت کنیم بحث ذخیره‌سازی گاز است چراکه متوسط ذخیره‌سازی گاز در دنیا ۱۰درصد، در حالی که این مهم در ایران به سختی به یک و نیم درصد می‌رسد.

کد خبر: ۲۰۴٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha