۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
نوسان شاخص داوجونز در یک موج صعودی
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

نوسان شاخص داوجونز در یک موج صعودی

روز گذشته پس از نشست فدرال رزرو، جروم پاول شروع کاهش شتاب تورم را تایید کرد، اما تاکید کرد که احتمالا همچنان نرخ بهره افزایشی خواهد بود، تا اهداف کاهشی تورم حاصل شود.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- روز گذشته پس از نشست فدرال رزرو، جروم پاول شروع کاهش شتاب تورم را تایید کرد، اما تاکید کرد که احتمالا همچنان نرخ بهره افزایشی خواهد بود، تا اهداف کاهشی تورم حاصل شود. این موضوع انتظارات نرخ بهره ای را برای نشست بعدی در ماه مارچ در محدوده افزایش ۰.۲۵ درصدی حفظ کرده است. ضمن اینکه خوشبینی فدرال رزرو به شرایط اشتغال و تورم موجب افزایش سطح ریسک پذیری در بازار های مالی و سهام شده و شاخص داوجونز در یک موج صعودی میان مدت در نوسان است. از نظر تکنیکالی، هر چند شاخص داوجونز از محدوده ابر کوموی روزانه خارج شده و احتمال صعود میان مدت تقویت شده است، اما سطح مقاومتی ماژور ۳۴۴۳۰ واحدی در برابر صعود قیمت قرار دارد. فردا جمعه شاخص های اشتغال NFP و نرخ بیکاری آمریکا اعلام می شود، که می تواند بر روند بازار سهام، شاخص ها، طلا و ارز تاثیرگذار باشد.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، پس از پولبک قیمت نسبت به کانال شکسته شده صعودی میان مدت، روند نزولی تایید و تثبیت شده و احتمال اول در کوتاه مدت و میان مدت ادامه روند نزولی خواهد بود. محدوده های حمایتی ۸۰ و ۷۷ دلاری در برابر نزول قیمت قرار دارد. افزایش موجودی ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته نیز از این روند حمایت کرده است.

۳- در بازار طلا، با توجه به کاهش تقاضا برای دلار، قیمت مقاومت ۱۹۵۰ دلاری را شکسته و احتمال اول در میان مدت ادامه روند صعودی تا محدوده ۲۰۰۰ دلاری خواهد بود. در حال حاضر قیمت طلا در بالاترین سطح در بیش از ۹ ماه اخیر قرار دارد. در کوتاه مدت احتمال پولبک و اصلاح وجود دارد. فردا جمعه شاخص های اشتغال NFP و نرخ بیکاری آمریکا اعلام می شود، که می تواند بر روند بازار سهام، شاخص ها، طلا و ارز تاثیرگذار باشد.

۴️- در برابری یورو به دلار، با توجه به کاهش تقاضا برای دلار، و در آستانه اعلام نتایج نشست شورای سیاستگذاری پولی بانک مرکزی اروپا، قیمت به بالاترین سطح در ۱۰ ماه اخیر رسیده است. از نظر تکنیکالی، محدوده ۱.۱ هم از نظر تاریخی با اهمیت است و هم با محدوده میانی چنگال اندرو تشکیل PRZ داده است و واکنش قیمت نسبت به این محدوده تعیین کننده خواهد بود. امروز نتایج نشست شورای سیاست گذاری پولی بانک مرکزی اروپا اعلام می شود، که به احتمال زیاد نرخ بهره ۰.۵ درصد افزایش خواهد یافت و هر گونه تغییر در سیاست های پولی انقباضی و انتظارات نرخ بهره ای می تواند بر روند تقاضا برای یورو تاثیرگذار باشد و انتظار نوسانات قیمتی در زمان اعلام نتایج، کنفرانس خبری و سخنرانی کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا، وجود خواهد داشت. ضمن اینکه فردا جمعه شاخص های اشتغال NFP و نرخ بیکاری آمریکا اعلام می شود، که می تواند بر روند بازار سهام، شاخص ها، طلا و ارز تاثیرگذار باشد.

۵️- در برابری پوند به دلار، در آستانه اعلام نتایج تصمیمات کمیته سیاست گذاری پولی بانک مرکزی بریتانیا، قیمت در زیر محدوده مقاومتی ۱.۲۴۴۵ در نوسان است. پیش بینی می شود که نرخ بهره بانک مرکزی بریتانیا بمیزان ۰.۵ درصد افزایش یابد، که می تواند میزان واگرایی بین این بانک و فدرال رزرو را کاهش دهد و سطح تقاضا برای پوند در میان مدت افزایش یابد. هر گونه اشاره به آینده سیاست های پولی و نرخ بهره ای در نشست خبری اندرو بیلی، رییس بانک مرکزی بریتانیا، می تواند موجب نوسانات قابل توجه در تقاضا برای پوند و در نتیجه برابری پوند به دلار و دیگر ارزهای بازار شود. ضمن اینکه فردا جمعه شاخص های اشتغال NFP و نرخ بیکاری آمریکا اعلام می شود، که می تواند بر روند بازار سهام، شاخص ها، طلا و ارز تاثیرگذار باشد.

کد خبر: ۲۰۴٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha