۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور به سمنان اختصاص یافت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور به سمنان اختصاص یافت

سمنان- هاشمی استاندار سمنان گفت: از سفر اول رئیس جمهور به استان که آبان سال گذشته صورت گرفته یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب و تاکنون هزینه شده است.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه سفر سال گذشته حجت الاسلام رئیسی به استان سمنان دارای خیر و برکات بسیاری بود، تاکید کرد: از محل سفر ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات و اعتبارات عمرانی برای استان سمنان در نظر گرفته شد که طی سه مرحله به این استان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه چهار هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای سه سال شامل ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در استان سمنان مصوب شده که مرحله نخست آن به صورت کامل جذب و هزینه شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه اعتبارات عمرانی مصوب سفر اول رئیس جمهور به استان سمنان برای سال ۱۴۰۱ به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شده است، بیان داشت: یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان در این مرحله اعتبار برای استان جذب شده است.

چهار هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای سه سال شامل ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در استان سمنان مصوب شد

هاشمی با بیان اینکه استان سمنان آماده سفر دوم رئیس جمهور است، بیان کرد: در سفر اول اتفاقات خوبی در زمینه‌های بهداشت و درمان رقم خورد که ماحصل آن پروژه‌هایی است که با حضور وزیر بهداشت در استان سمنان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمینه راه و شهرسازی نیز اقدامات بسیار خوبی در استان سمنان رخ داده که نمونه بارز آن پروژه تقاطع شهرک صنعتی سمنان بود، تاکید کرد: این طرح برای ۱۴ سال بلاتکلیف بود اما از محل سفر اعتبارات لازم خوشبختانه تزریق شده و آماده افتتاح شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه در حوزه کشاورزی ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به سمنان مصوب شد که برای قنوات، انهار و توسعه گلخانه ها و ... هزینه می شود، ابراز کرد: ۳۵درصد اعتبارات جهاد کشاورزی در این استان جذب شده است.

هاشمی با بیان اینکه بارقه امیدی از محل سفر برای مردم ایجاد شده است، گفت: طرح های خوبی برای سفر دوم رئیس جمهور به سمنان آماده شده که امیدواریم هر لحظه این سفر رخ دهد. همچنین باید تاکید کرد که پروژه های هفته دولت گذشته و دهه فجر امسال با اعتبارات سفر رئیس جمهور اجرا شده است.

در حوزه کشاورزی ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به سمنان مصوب شد

وی با بیان اینکه ۳۲ هزار نفر در ایام سفر حجت الاسلام رئیسی به استان سمنان درخواست شخصی داشتند، گفت: تمام این درخواست ها احصا و مشخص شد ۱۳ هزار مورد فقط درخواست اعطای تسهیلات برای اشتغال و مشکلات و ... بود.

استاندار سمنان با بیان اینکه برای نخستین بار ۱۰ هزار خانوار استان سمنان تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۵ میلیون تومانی دریافت کردند، بیان داشت: ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات صندوق کار آفرینی برای ایجاد اشتغال در استان در نظر گرفته شده است.

هاشمی با بیان اینکه برای نخستین بار در سفرهای رئیس جمهور تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت کشور و بخش خصوصی برای تولید اتوبوس شهری و ون امضا شد، گفت: هفت هزار میلیارد تومان ارزش این تفاهم نامه بود که شاهد عملیاتی شدن آن هستیم و حتی بخشی از این سفارش ها تحویل نیز داده شده است از سوی دیگر باید گفت همین یک تفاهم نامه تنها زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر را در سمنان ایجاد کرد.

کد خبر: ۲۰۳٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha