۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
آبگیری ۲ سد و کلنگ زنی ۲ آب شیرین کن جدید در استان بوشهر
استاندار خبر داد:

آبگیری ۲ سد و کلنگ زنی ۲ آب شیرین کن جدید در استان بوشهر

بوشهر- استاندار بوشهر از آبگیری ۲ سد و کلنگ زنی ۲ آب شیرین کن جدید در استان بوشهر تا پایان ماه جاری همزمان با سفر رئیس جمهور به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده عصر امروز در آیین افتتاح خط انتقال آب شهر بوشهر با اشاره به اهمیت آب در گذشته و شرایط کنونی اظهار داشت: نیاکان ما به موضوع آب اهمیت زیادی می دادند و امروز نیز آب موضوع مهم و اساسی کشور است.

وی به پروژه‌های آبرسانی در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در زمینه سدسازی و احداث آب شیرین کن، با جدیت کارها را انجام می‌دهیم‌.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: آبگیری ۲ سد در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر انجام می‌شود و سدهای جدید را نیز در استان اجرایی و عملیاتی می‌کنیم.

محمدی زاده تصریح کرد: در استان بوشهر در موضوع آب شیرین کن در ده سال گذشته، حدود ۱۰۵ هزار متر مکعب ظرفیت آب شیرین کن استان بوده که در یکسال اخیر ۱۲۵ هزار متر مکعب آب شیرین کن جدید آغاز شده است.

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی ۴ آب‌شیرین کن در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور علاوه بر افتتاح ۲ آب شیرین کن شامل پروژه ۶۵۰۰ متر مکعبی وحدتیه و پروژه ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر، دو پروژه نیز در بنک و عسلویه اجرایی می‌شوند.

محمدی زاده با تاکید بر لزوم جلوگیری از هدررفت آب اظهار داشت: آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان در راستای کاهش هدرفت آب اهتمام ورزند.

استاندار بوشهر به جیره‌بندی آب در شهر بوشهر اشاره کرد و یادآور شد: دو دلیل اصلی جیره‌بندی آب بوشهر یکی کمبود منبع تولید آب و دوم ضعف در خطوط انتقال و هدررفت آب بوده است.

وی بیان کرد: هر دو موضوع با جدیت و به موازات هم پیگیری می‌شود که امروز خط انتقال آب را افتتاح می‌کنیم و در زمینه تامین آب نیز با توسعه آب شیرین کن‌ها در این مسیر اهتمام جدی داریم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: تا انتهای بهمن پروژه آب شیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر وارد مدار خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۳٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • روح اله دولاح IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      0 0
      با سلام و عرض ادب خدمت رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای عزیز فرمانده دلها ما شهروندان استان بوشهر از زحمات شما استاندار انقلابی و ولایی و همه دلاورمندان نظام مقدس جمهوری اسلامی کمال تشکر را دارم درود خدا بر تک تک شما بزرگواران رنده و جاویدان باد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران