۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
تعهد جا مانده‌ای در موضوع هسته ای نداریم
رئیس سازمان انرژی اتمی:

تعهد جا مانده‌ای در موضوع هسته ای نداریم

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفن: عملیات روانی غربی‌ها در موضوع هسته‌ای بر برجام متمرکز است در حالی که ما تعهد جا مانده ای نداریم.

به گزارش بازار، محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره زمان سفر گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران اظهار داشت: این سفر به تدوین و محتوا نیاز دارد و باید اهداف و برنامه این سفر مشخص باشد.

اسلامی ادامه داد: گروسی اعلام کرده قصد چنین سفری دارد و این سفر بعد از اجلاس سری که با وزرای شورای اروپا و در پارلمان اروپایی داشتند، بیان شد؛ البته ادبیاتی که از سیستم غربی منتشر می شود دارای حقایقی است که گفته نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ حدود ۲ هزار بازرسی آژانس انجام داده و در این سه سال میزان بازرسی از ایران ۵۰۰ مورد بازرسی یعنی یک چهارم تمام بازدیدها بوده است.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ما در ایران ۲۱ سایت هسته‌ای داریم و کل دنیا ۷۳۰ سایت هسته‌ای دارد؛ با این حال باز هم احساس نگرانی می‌کنند و این روند نشان می‌دهد ادبیات آنها را که ادبیات دشمن و عملیات تخریبی است و ما از این‌ها تاثیر نمی‌گیریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره بازنگری در سطح امنیت تاسیسات هسته ای با تاکید بر اینکه به لحاظ امنیتی و حفاظتی نظام پدافندی خوبی داریم گفت: پوشش پدافند هوایی کشور قدرتمند است و سازمان هم تمهیداتی دارد و دشمن همواره ناکام مانده و خواهد ماند.

اسلامی درباره تغییر در سطح تعهدات هسته‌ای ایران اظهار کرد: ما تعهد جا مانده‌ای نداریم، عملیات روانی و اظهارات آنها متمرکز بر بحث برجام است. برجام یک معامله است که دو سمت دارد وقتی تعهداتشان را انجام نمی‌دهند دیگر دلیلی ندارد ما پایبند به تعهداتی باشیم که با عملیات فشار تلاش دارند در ایران تشدید کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تغییر سطح غنی سازی در ایران تاکید کرد که قانون ما هم در چارچوب پادمان است. ما عضو ان پی تی و به آن پایبند هستیم.

اسلامی درباره اجلاس شورای حکام گفت: نفوذ صهیونیستی و دشمنی علیه ایران باید خاتمه یابد و همین طور که در چند روز اخیر دیدید جبهه‌شان را تغییر دادند و دیدید که اول گفتند تمرکزمان روی ایران و تحولات سیاسی است، اما بعدا اعلام کردند که برنامه‌ای برای تغییر رژیم ایران نداریم و این اقدامات آن ها نشان دهنده دشمنی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین اعلام کرد که یک خط تولید پایلوت تولید ایزوتوپ‌های پایدار که یکی از موارد موازی و جایگزین فرآیندهای فعلی برای تولید رادیو دارو در بخش سرطان و درمان تیرویید است، در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

کد خبر: ۲۰۳٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha