۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
ارتباط بانکی ایران با ۱۳ کشور برقرار شد
معاون رئیس جمهور:

ارتباط بانکی ایران با ۱۳ کشور برقرار شد

معاون رئیس جمهور گفت: یکی از مشکلات ما در سال‌های اخیر تحریم بانکی بوده، اما امروز با ۱۰۰ بانک روسی و از این طریق با ۱۳ کشور ارتباط بانکی برقرار کردیم.

به گزارش بازار، سید محمد حسینی، با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم کارهای زیادی انجام شده، اما چون مشکلات نیز بسیار است امکان دارد بخشی از اقدامات زیربنایی دولت به چشم نیاید اظهار داشت: امروز دشمن درصدد بر هم زدن آرامش و امنیت کشور است و تلاش دارد تا با استفاده از نقش فضای مجازی به‌ویژه در اغتشاشات اخیر و به صحنه آوردن جوانان، به هدف خود در ضربه زدن به نظام دست یابد.

وی افزود: امروز طرح‌های اساسی و بزرگ در کشور آغاز شده، اما اجرایی شدن آن زمان بر است، از طرف دیگر با تلاش دولت، تورم بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته اگر چه همچنان تورم بالاست و باید در این زمینه تلاش کرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش دولت در رفع مشکلات کشور گفت: اصلاح ساختار معیوب اقتصادی کشور مهم‌ترین هدف و در اولویت نخست دولت سیزدهم است که تحقق آن به همراهی آحاد جامعه نیاز دارد.

وی ادامه داد: در دهه ۹۰ به دلیل رخوت و کم‌کاری برخی مدیران به‌ویژه مدیران بالادستی، مشکلات متعددی در حوزه اقتصاد رقم خورد و دولت سیزدهم در حالی کار خود را شروع کرد که تورم به نزدیک ۶۰ درصد رسیده بود و برخی می‌گفتند باید نظام کوتاه بیاید و شروط غرب را بپذیرد.

حسینی تصریح کرد: دولت سیزدهم با نشاط و تحرک فراوان کار خود را آغاز کرد، اما مشکلات متعددی پیش پای دولت قرار داشت و بدهی‌هایی که دولت قبل برجا مانده بود، دولت را به‌زحمت انداخت، اما دولتمردان با تلاش مضاعف، بسیاری از بدهی‌ها را پرداخت و فعالیت‌های عمرانی را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: تلاش دشمنان در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی یک هدف واحد توسط همه دشمنان است و در این عرصه بیکار ننشسته‌اند و در همین اغتشاشات اخیر، خسارات فراوانی بر کشور وارد کرد، رویه دولت فعلی در سیاست خارجی با دولت قبل متفاوت است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان کرد: یکی از مشکلات ما تحریم بانکی کشور است، اما امروز با ۱۰۰ بانک روسی ارتباط داریم و از این طریق با ۱۳ کشور ارتباط بانکی برقرار کردیم که این موضوع قطعاً منشأ درآمد برای کشور است.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در جامعه همیشه نقاط ضعف و کاستی‌ها برجسته می‌شود، اما نقاط قوت دیده نمی‌شود به همین خاطر در دهه فجر، تمامی دستگاه‌ها موظف شدند برنامه‌ها و عملکرد خود را ارائه و تبیین کنند.

کد خبر: ۲۰۳٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha