۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
بخش خصوصی ۶۰ درصد میوه شب عید را تامین کرده است
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

بخش خصوصی ۶۰ درصد میوه شب عید را تامین کرده است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اتحادیه‌ها خرید میوه شب عید را در استان‌ها آغاز کرده اند و تاکنون حدود ۶۰ درصد میوه مورد نیاز خریداری شده و تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری این روند تکمیل می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز (سه شنبه ۱۱ بهمن ماه) کمیسیون متبوع خود، گفت: در نشستی با حضور معاونین و کارشناسان مربوطه وزارت جهاد کشاورزی خرید میوه شب عید با توجه به مصوبه نشست های گذشته کمیسیون که باید هر ماه در این زمینه گزارش ارائه کنند مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طبق برنامه زمان بندی شده خرید میوه شب عید به اتحادیه های بخش خصوصی و اتحادیه های تعاون روستایی هر استان واگذار شده است، عنوان کرد: اتحادیه‌ها خرید میوه شب عید را در استان‌ها آغاز کرده اند و تا کنون حدود ۶۰ درصد میوه مورد نیاز خریداری شده و تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری این روند تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی این امکان را دارد تا از سایر میوه های تولید داخل مانند کیوی درکنار سیب و پرتقال نیز برای تامین میوه شب عید خریداری کند، ادامه داد: منابع مالی مورد نیاز میوه شب عید توسط بخش خصوصی تامین شده و درصورت نیاز می‌توانند از تسهیلات بانکی نیز استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با واگذاری تامین میوه شب عید به بخش خصوصی این بار مالی از روی دوش دولت برداشته شده است، تصریح کرد: در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح می‌توان آن را در سال‌های دیگر نیز اجرا کنیم.

کد خبر: ۲۰۳٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha