۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
۷۴ پروژه اقتصادی در استان سمنان افتتاح می‌شود
استاندار سمنان:

۷۴ پروژه اقتصادی در استان سمنان افتتاح می‌شود

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه همزمان با دهه فجر سال جاری ۷۴ پروژه اقتصادی در استان افتتاح می‌شود، گفت: دو هزار و ۷۹ میلیارد تومان برای این طرح‌ها هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمدرضا هاشمی ظهر یکشنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها در استانداری سمنان ضمن بیان اینکه در دهه فجر سال جاری ۷۴ پروژه اقتصادی در استان افتتاح می شود، تاکید کرد: برای این طرح ها دو هزار و ۷۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این طرح ها در سراسر استان سمنان یک هزار و ۵۱۶ اشتغال ایجاد می‌شود، تاکید کرد: میزان اشتغال طرح های اقتصادی دهه فجر ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل ۱۲۴ درصد بیشتر است.

استاندار سمنان با بیان اینکه در این ایام همچنین ۷۶۵ پروژه عمرانی با اعتبار یک هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، تاکید کرد: یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مجموعاً برای این طرح ها اعتبار صرف شده است.

هاشمی با اشاره به مجموع طرح های قابل افتتاح عمرانی و اقتصادی در دهه فجر سال جاری برای سراسر استان سمنان بیان کرد: برای دهه فجر سال جاری ۸۳۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار سه هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

با افتتاح این طرح‌ها در سراسر استان سمنان یک هزار و ۵۱۶ اشتغال ایجاد می‌شود

وی با بیان اینکه از لحاظ تعداد مجموع طرح های عمرانی قابل افتتاح در دهه فجر سال جاری نسبت به سال قبل ۹۵ درصد بیشتر شده است، افزود: از لحاظ اعتباری نیز شاهد رشد ۱۴۰ درصد پروژه های سال جاری در بخش عمرانی نسبت به سال قبل هستیم.

استاندار سمنان درباره همین شاخص در بخش طرح های اقتصادی نیز توضیح داد: پروژه های اقتصادی سال جاری نسبت به سال قبل ۱۳۲ درصد بیشتر شده که نشان از سرمایه پذیری بهتر استان در سال ۱۴۰۱ دارد.

هاشمی با بیان اینکه از لحاظ اعتباری نیز ۳۵۳ درصد رشد را در مجموع طرح های اقتصادی قابل بهره برداری طی دهه فجر سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد هستیم، بیان کرد: ۱۱۳ پروژه در ایام الله دهه فجر سال جاری کلنگ زنی خواهد شد که ۱۰۹ پروژه با اعتبار یک هزار و ۸۳۳ میلیارد تومان عمرانی هستند.

برای دهه فجر سال جاری ۸۳۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار سه هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد

وی با بیان اینکه چهار پروژه سرمایه گذاری و اقتصادی نیز با اعتبار ۱۶۳ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود، ابراز داشت: در مجموع ۱۱۳ پروژه با یک هزار و ۹۹۶ میلیارد تومان طی ایام الله دهه فجر در استان سمنان کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش بازار طبق اطلاعاتی که استانداری سمنان در اختیار خبرنگاران قرار داده بیشترین سرمایه‌گذاری با ۱۵۸ مورد و ۴۴۳ میلیارد تومان اعتبار مربوط به شهر سمنان است همچنین در شاهرود ۱۶۳ پروژه با ۴۲۷ میلیارد تومان، در دامغان ۱۳۶ پروژه با ۲۱۶ میلیارد تومان، در گرمسار ۶۳ پروژه با ۱۵۴ میلیارد تومان، در مهدیشهر ۶۹ پروژه با ۴۳ میلیارد تومان و در سرخه ۳۹ پروژه با ۶۱ میلیارد تومان و در آرادان ۲۸ طرح با ۲۰ میلیارد تومان و در میامی ۱۰۳ طرح با ۸۲ میلیارد تومان افتتاح می شود و شش پروژه نیز برای سطح استان با ۱۵۳ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۲۰۳٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha