۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
تخصیص ۹۳ هزار تن کود برای توزیع بین کشاورزان آذربایجان غربی
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

تخصیص ۹۳ هزار تن کود برای توزیع بین کشاورزان آذربایجان غربی

ارومیه- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی از تخصیص بیش از ۹۳ هزار تن کود جهت توزیع در بین کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، علیرضا قربانی در حاشیه اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی مدیران جهادکشاورزی جنوب استان که در سالن جلسات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مهاباد برگزار شد، اظهار کرد: استفاده به موقع با میزان مشخص کود در مزارع و باغات در ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی و تولید محصولات سالم و مرغوب نقش به سزایی دارد که نیازمند توجه مدیران و کشاورزان است.

قربانی از تخصیص ۹۳ هزار و ۱۶۵ تنی کود کشاورزی جهت توزیع بین کشاورزان استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری تاکنون ۲۰ هزار تن از این میزان کود تخصیصی، تدارک و تامین شده واز ابتدای سال جاری در بین کشاورزان استان توزیع شده است و با احتساب تدارک ۱۸ هزار تن در اواخر سال ۹۸ جمع تدارک بهاره برای سال ۹۹ به ۳۸ هزارتن می رسد که نسبت به سنوات گذشته وضعیت مطلوبتری در پیش رو داریم.

وی اضافه کرد: در این راستا از کشاورزان درخواست داریم تا کود مورد نیاز خود را از کارگزاری‌های رسمی شرکت خدمات حمایتی شامل تعاونی‌های روستایی و بخش خصوصی تهیه کنند.

قربانی افزود: با توجه به ابلاغیه موسسه خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی و لزوم نصب برچسب و هولوگرام بر بسته‌های کودی، کشاورزان از خرید هر گونه کود از مراکز فروش بدون برچسب و هولوگرام خودداری کنند.

کشاورزان و بهره ‌‍برداران می‌توانند با ارسال کد مربوطه بر روی کودها را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۴۶۴۲۴ از سلامت کود اطمینان حاصل کنند.

کد خبر: ۲۰٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha