۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
بحران اعتماد در حوزه امنیت سایبری
نتایج یک مطالعه علمی

بحران اعتماد در حوزه امنیت سایبری

از آنجایی که داده ها و اطلاعات، جزو مهمترین دارایی شرکتها محسوب می شوند، از این رو لازم است تا برای فراهم ساختن امنیت داده ها از روشهای نوین و البته مطمئن بهره برد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «اینسورنس بیزنس مگ» در گزارشی نوشت: «بر اساس یک مطالعه جدید، متخصصان فناوری اطلاعات در مورد امنیت داده ها تأکید می کنند. به طوری که بر اساس گزارش اواکل (Oracle) و کی پی ام جی  (KPMG Cloud Threat Report ۲۰۲۰)، که با مطالعه و بررسی ۷۵۰ متخصص امنیت سایبری و متخصصان فناوری اطلاعات  انجام شد، نشان داد که رویکردی کاملا امن در زمینه  امنیت داده ها  به صورت یک «بحران اعتماد» در بین متخصصان فناوری اطلاعات ایجاد کرده است. درحالی که بر اساس این مطالعه، این بحران تنها توسط شرکتهایی که امنیت داده ها را بخشی از فرهنگ تجارت خود در نظر دارند، قابل بهبود است.

بر اساس این مطالعه، متخصصان فناوری اطلاعات درباره امنیت مالی و مالکیت معنوی شرکت های خود سه برابر بیشتر  از امنیت خانه هایشان نگران هستند. ۷۵ درصد ابر عمومی را نسبت به مراکز داده خود امن تر می دانند، اما از طرفی ۹۲ درصد گفتند که آنها اعتماد ندارند که سازمان هایشان آمادگی لازم برای ارائه خدمات ابر عمومی (پردازش ابری) را داشته باشند.

متخصصان فناوری اطلاعات همچنین نگران این بودند که شرکتهایشان برای رفع نگرانی از امنیت سایبری از محصولات مختلفی استفاده کنند درحالی که  این محصولات به ندرت به درستی پیکربندی شده اند. ۷۸ درصد سازمان های مورد بررسی بیش از ۵۰ محصول مجزا در حوزه امنیت سایبری و ۳۷ درصد از آنها بیش از ۱۰۰ محصول را استفاده می کردند. بر اساس این مطالعه، سازمان هایی که سرویس های ابری را به صورت نادرست پیکربندی کرده بودند، سال گذشته از دست دادن داده های زیادی را تجربه کردند.  

استیو داهب معاون ارشد اوراکل کلود (سرویس محاسبات ابری) گفت: افزایش و تغییر اطلاعات مهم در زمینه رایانش ابری در طی چند سال اخیر نوید خوبی را نشان داده است، اما ابزارها و فرآیندهای امنیتی نادرست منجر به وجود مداوم ساختارهای نادرست و از دست رفتن داده ها شده است.

وی افزود: به منظور رفع روزنه های امنیتی  در بخش فناوری اطلاعات باید از ابزارهایی در زمینه اتوماسیون هوشمند بهره برد. همچنین با شناخت و استفاده از  روشها و متدولوژی ها، اطمینان  کسب و کارها را  در این حوزه فراهم کرد.

 

کد خبر: ۲۰٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha