۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
تسریع در اعطای مجوز به متقاضیان سرمایه‌گذاری در قم/ لزوم بازگشت نرخ بیکاری به پیش از کرونا
استاندار قم تأکید کرد؛

تسریع در اعطای مجوز به متقاضیان سرمایه‌گذاری در قم/ لزوم بازگشت نرخ بیکاری به پیش از کرونا

قم - استاندار قم گفت: استقرار مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و تسریع در اعطای مجوزهای دولتی به متقاضیان سرمایه‌گذاری در راستای جهش تولید در قم ضروری است.

به گزارش خبرنگار بازار، بهرام سرمست در کارگروه تخصصی اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان قم که ظهر سه‌شنبه در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اعتبارات دولتی توسعه اشتغال در استان‌ها، جذب حداکثری این اعتبارات توسط مدیران را ضروری دانست و افزود: در راستای جذب اعتبارات اشتغال مددجویان کمیته امداد، مدیران دستگاه‌های جهاد کشاورزی، کمیته امداد و تعاون کار و رفاه اجتماعی تعامل جدی با یکدیگر داشته باشند.

بحران کرونا و رشد نرخ بیکاری

وی با اشاره به تک رقمی شدن نرخ بیکاری تا پیش از شیوع کرونا در استان قم، افزود: متأسفانه طی سه ماه گذشته آمار بیکاری به‌صورت جهانی افزایش یافته است و استان قم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

استاندار قم عنوان کرد: سند توسعه اشتغال استان باید بر اساس منابع دستگاه‌ها و فرصت‌های اقتصادی تدوین شود هدف‌گذاری اولویت‌دار در این سند بایستی بازگشت اشتغال استان به پیش از شیوع کرونا یعنی نرخ تک رقمی باشد.

وی همچنین مشارکت مردم در بازار سرمایه را از سیاست‌های اولویت‌دار دولت دانست و گفت: حضور حداکثری مردم در این بازار می‌تواند به توسعه اشتغال و رشد اقتصادی کشور منجر شود.

سرمست با اشاره به عدم اطلاع‌رسانی کافی در خصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری، افزود: رسانه‌ها، مطبوعات و مدیران اقتصادی نسبت به روشنگری مردم و ارائه آموزش‌های لازم به ایشان اقدام کنند.

بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان

وی در بخش دیگری از سخنان خود، سیاست استان برای برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در قم را اطلاع‌رسانی نسبت به فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران دانست و گفت: در شرایط حاضر که امکان برگزاری این همایش به دلیل شیوع بیماری کرونا نیست، دستگاه‌های دولتی باید این هدف را دنبال کرده و ۸۱ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شده را تبدیل به مجوزهای بی نام کنند.

استاندار قم با تأکید بر اینکه از نهادهای امنیتی به دلیل برقراری امنیت و حمایت از تولید و اقتصاد باید تقدیر کرد، افزود: استقرار مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و پنجره واحد در راستای تسریع در اعطای مجوزهای دولتی نیز باید در دستور کار مسئولان استان قرار بگیرد.

وی پیگیری سرمایه‌گذاری توسط اتباع خارجی برای تحقق توسعه اقتصادی را ضروری دانست و گفت: می‌توانیم از ظرفیت‌های سرمایه‌داران شیعه سایر کشورها برای تحقق این هدف استفاده کنیم.

سرمست سیاست‌گذاری تأمین مالی را نیز جهت رونق و جهش تولید دارای اولویت دانست و گفت: دستگاه‌های اقتصادی سازوکار مؤثر در این راستا را پیشنهاد دهند.

وی با بیان اینکه همراهی ناکافی بانک‌های خصوصی را غیر پذیرفتنی دانست و تصریح کرد: شورای هماهنگی بانک‌ها باید از ظرفیت این بانک‌ها در مسیر جهش تولید بهره بگیرد.

کد خبر: ۲۰٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha