۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
مولدسازی اموال غیرمنقول مازاد، ابرپروژه وزارت اقتصاد و دارایی است

مولدسازی اموال غیرمنقول مازاد، ابرپروژه وزارت اقتصاد و دارایی است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: طرح مدیریت استعداد در وزارت‌خانه کلید خورده و به زودی به استان‌ها هم تعمیم داده می‌شود.

به گزارش بازار،، ذبیح‌الله سلمانی گفت: شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی یکی از اولویت‌های وزارت امور اقتصادی و داریی است که امیدواریم در استان کرمانشاه هم مورد توجه قرار گیرد.

وی، روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه که به صورت وبیناری برگزار شد، با اشاره به اینکه سند تحول دولت مردمی چراغ راه این وزارتخانه است در ادامه اظهار داشت: در این سند تحول ۱۲۵ وظیفه برعهده وزارت اقتصاد گذاشته شده است که استان‌ها هم باید در تحقق مفاد این سند همراهی لازم را با وزارتخانه داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه ۱۷ برنامه عملیاتی از هشت محور اساسی برنامه‌های راهبردی و عملیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، دارای برش استانی است که باید به صورت جدی پیگیری و اجرا شوند افزود: نحوه استفاده از بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه که مربوط به توسعه اشتغال و حمایت از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان است نیز باید در استان کرمانشاه با قدرت ادامه داشته باشد.

سلمانی، مولدسازی دارایی‌های دولت و فروش اموال غیرمنقول و مازاد را با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و سران قوا، یکی از اولویت‌های دیگر وزارت امور اقتصادی و داریی بیان کرد و گفت: مولسازی اموال غیرمنقول مازاد که یکی از ابرپروژه‌های دولت است، به بخش خصوصی واگذار شده که باید در استان کرمانشاه هم به صورت جدی پیگیری شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و همچنین راهبری آن‌ها را جزو اهداف وزارتخانه دانست و تصریح کرد: بهبود فضای کسب و کار یکی دیگر از اولویت‌های این وزارتخانه است که در این مسیر باید قوانین مخل کسب و کار شناسایی و موانع آن‌ها برطرف شود و این در حالی است که درگاه ملی مجوزها که به صورت الکترونیکی مجوزها را صادر می‌کند هم در تحقق این مهم بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ مورد تفویض اختیار در فروردین ماه و ۱۲ مورد هم در آبان ماه به استان‌ها داده شده و باید در راستای تحقق اهداف اداره کل استفاده شوند، گفت: هزینه‌کرد منابع اختصاصی از وزارت خانه به استان‌ها ابلاغ شده است که اداره کل در استان‌ها هم باید این هزینه را در جای مناسب و به صورت عادلانه توزیع و از استفاده این هزینه در محل‌های غیرمجاز پرهیز کنند.

کد خبر: ۲۰۲٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha